روش جدید رده بندی بازی های کامپیوتری در استرالیا

مایکل کینان (Michael Keenan) وزیر دادگستری استرالیا اعلام کرد که این کشور آزمایش رده بندی جدیدی را در شیوه بازی های تلفن همراه و آنلاین آغاز می کند . هدف اصلی این اقدام ، اطمینان بخشی  به کاربران و  به ویژه پدر و مادرها ، در مورد انتخاب آگاهانه بازی های کامپیوتری و محتوای آن ها است .  

در همین راستا چندی پیش ، کشور استرالیا به اتحادیه رده بندی سنی بین المللی IARC  (International Age Rating Coalition) که یک سیستم استاندارد جهانی رده بندی بازی ها بر اساس سن مخاطبان محسوب می شود ، ملحق شده است.  

استرالیا به عنوان بخشی از این همکاری در حال آماده سازی آزمایش استفاده از ابزار جدید IARC برای رده بندی بازی های تلفن همراه و آنلاین است . بر این اساس شرکت های عرضه کننده آنلاین  بازی ها در این کشور ، موظف به استفاده از ابزار IARC بوده و  باید گواهینامه و پرسشنامه مرتبط با این استاندارد را  در بازی های خود اعمال کنند .  

استفاده از این ابزار به حفظ طرح رده بندی ملی (National Classification Scheme) به روز با سرعت رشد بازی های تلفن همراه و آنلاین کمک خواهد کرد.   

قابل توجه است افرادی  که پیش از این ، بازی های مورد نیاز خود  را از طریق شرکت های عرضه بازی های آنلاین دانلود می کرده اند ، از این پس باید با استفاده از روش جدید نسبت به خرید های آنلاین اقدام کنند . با استفاده  از این روش جدید پدر و مادرها نیز آگاهی بهتری نسبت به بازی های فرزندان خود خواهند داشت و زمانی که فرزندانشان تصمیم به بازی کردن می گیرند ، دچار نگرانی و اضطراب نخواهند شد.

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا