یخ شکن در کفش های چرمی

یخ شکن سرخود

میندل– شرکت آلمانی تولیدکننده کفش-  اخیراً راه‌حلی نوآورانه برای حل مشکل سر خوردن کفش در زمستان ارائه کرده است. گل‌میخ‌های فلزی موجود در «سیستم تک‌ویژن اسپایک» اصطکاک لازم برای راه رفتن در سطوح لیز و لغزنده در زمستان را فراهم می‌کنند و وقتی دیگر به آنها احتیاجی نباشد به سرعت درون زیره لاستیکی کفش جمع می‌شوند. شما می‌توانید تمام دوران زمستان با شرایط آب و هوایی مختلف را فقط با یک جفت کفش بگذرانید.

نوآوری در کفش های چرمی زمستانی یخ شکن سرخود - فردانما - آینده صنعت کفش ۳

نوآوری در کفش های چرمی زمستانی

سیستم‌های مشابهی که تا کنون در کفش‌ها دیده‌ایم همانند زیره‌های قابل تعویض کورکر نیازمند همراه داشتن یک ست از زیره‌های گل‌میخ‌زده و یا زنجیر- زده هستند. آیس‌باگ شرکت سوئدی تولیدکننده کفش، متخصص در تولید زیره های کفش عاج دار از جمله گل‌میخ‌های توکار با نوک کاربیدی می‌باشد. این شرکت گل‌میخ‌هایی طراحی کرده که به صورت خودکار در زمین‌های سخت و خشک جمع می‌شوند.

سیستم تک‌ویژن یک راه حل نوآورانه است که عاج های کفش را در مواقع نیاز و متناسب با شرایط آب و هوایی می توان تنظیم کرد. این عاج ها اصطکاک لازم جهت انواع سطوح را ایجاد می کند و در مواقعی که نیازی به آنها نیست با یک خشاپ که در قسمت پشت این کفش ها وجود دارد، محو می شود. این قابلیت این کفش های چرمی زمستانی را منحصربفرد کرده و مزیتی در مقابل سایر سیستم‌های یخ شکن مانند آیس‌باگ محسوب می‌شود.

نوآوری در کفش های چرمی زمستانی یخ شکن سرخود - فردانما - آینده صنعت کفش ۴

نوآوری در کفش های چرمی زمستانی

نوآوری در کفش

یک سیستم چرخ‌دنده ساده درون این کفش‌ها تعبیه شده که به گل‌میخ‌ها این امکان را می‌دهد که بیرون آمده و مجددا درون زیره جمع شوند. یک صفحه در زیره کفش حرکت کرده و شش گل‌میخ را آزاد می‌کند. سپس به عقب و به انتهای زیره کفش برمی‌گردد. گل‌میخ‌ها در سراسر زیره کفش به صورت متقارن قرار گرفته‌اند تا از ایجاد اصطکاکدر سطوح صیقلی اطمینان حاصل شود. به محض اینکه زمین مجدداً خشک می‌شود به آسانی صفحه را می توان چرخاند تا گل‌میخ‌ها به جای خود درون زیره برگردند. وقتی که گل‌میخ‌‌ها جمع می‌شوند، زیره همانند زیره سایر کفش‌ها کاملاً نرم و راحت است و کفش را می‌توان در اتومبیل و خانه استفاده کرد.

نوآوری در کفش های چرمی زمستانی یخ شکن سرخود - فردانما - آینده صنعت کفش ۵

با توجه به این نکته که شما در آب و هوای معتدل و یا پیاده‌روی معمولی نیازی به گل‌میخ‌ها ندارید، میندل سیستم تک‌ویژن را فقط محدود به مدل‌های زمستانی خود کرده است. این سیستم در کفش‌های سال آینده در مدل‌های گاستن اسپایک جی‌تی‌ایکس، آیسلند اسپایک ام‌اف‌اس و آرکتیک اسپایک جی‌تی‌ایکس بر روی زیره‌های گور- تکس عرضه خواهد شد.

منبع:فردانما

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا