کامیون‌های خودران نمی‌توانند طولانی‌تر از انسان‌ها رانندگی کنند

اما کامیون‌های خودران زودتر از ماشین‌های بدون راننده به جاده راه می‌یابند.

یک شرکت تازه تاسیس به نام «اوتو» (Otto)، یکی از جدیدترین شرکت‌هایی است که برای ساخت کامیون‌های خودران تلاش می‌کند. در میان پرسنل استارت‌آپ اوتو مهندسانی هستند که قبلا در گوگل، تسلا، اپل و Cruise Automation کار می‌کردند و حالا به این شرکت ملحق شده‌اند. آنها می‌خواهند نوعی تکنولوژی طراحی کنند تا کامیون‌های عادی را به کامیون‌های نیمه‌خودران تبدیل کنند.

برای ترویج و تبلیغ تکنولوژی رانندگی خودکار، وسایل نقلیه‌ی سنگین انتخاب بسیار مناسب و هوشمندانه‌ای هستند. رانندگان این وسایل نقلیه ساعت‌های بسیار زیادی را در بزرگراه‌ها می‌گذرانند. بنابراین یک سیستم رانندگی خودکار یا نیمه‌خودکار می‌تواند کار آنها را بسیار آسان‌تر کند. همچنین کامیون‌های خودران می‌توانند در ردیف‌های متراکم و نزدیک به هم حرکت کنند. این کار مزایای آیرودینامیک دارد، از جمله اینکه به خاطر ایجاد خلا و کاهش اصطکاک با هوا، مصرف سوخت بهینه می‌شود. افزایش بازدهی این خودروها حتی به میزان کم هم به شرکت‌ها کمک می‌کند که بتواند در هزینه‌هایشان صرفه جویی کنند.

بعضی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی وسایل نقلیه‌ی سنگین هم مثل ولوو و دایملر به ساخت کامیون‌های خودران فکر می‌کنند و استارت‌آپ‌های دیگری از جمله Peloton Tech چنین سیستم‌هایی را آزمایش کرده‌اند.

فقط یک مشکل‌ پیش روی همه‌ی این شرکت‌ها (حداقل در این مرحله) این است که رانندگان کامیون‌ها هنگام رانندگی در بزرگ‌راه همچنان باید کنترل را به دست داشته باشند. این یعنی کامیون‌های خودران نمی‌توانند طولانی‌تر از انسان‌ها رانندگی کنند. البته هر چند که این در آینده تغییر خواهد کرد.

منبع:دیجی کالا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا