ضعف جدی در مباحث تربیتی یادگیری الکترونیکی

به گزارش ایرنا، دکتر غلامعلی منتظر روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه نهمین کنفرانس آموزش و یادگیری الکترونیکی ایران اظهار داشت: طی 9 دوره ای که از برگزاری این کنفرانس می گذرد حدود دو هزار مقاله به دبیرخانه دوره های مختلف ارسال و بین 200 تا 250 مقاله منتخب ارائه شده است.

وی با بیان اینکه نیاز به کار جدی تر در حوزه یادگیری الکترونیکی در کشور احساس می شود، افزود: بخش مهمی از این نیاز باید از طریق دوره های آموزشی برای تربیت منابع انسانی متخصص برطرف شود اما متاسفانه هنوز در کشور هیچ دوره رسمی آموزشی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری به صورت مستقل برای یادگیری الکترونیکی راه اندازی نشده است.

منتظر خاطرنشان کرد: امروز تعداد اعضای هیات علمی که یادگیری الکترونیکی را به عنوان یک حوزه تحقیقاتی مستقل در کشور دنبال می کنند حتی از 20 نفر هم فراتر نمی رود و در حوزه تربیتی (پداگولوژی) که این مشکل بسیار جدی تر است و باید این موضوع به دغدغه کارشناسان علوم تربیتی تبدیل شود.

وی ادامه داد: این ضعف در حوزه فناورانه و تکنولوژیک یادگیری الکترونیکی بیشتر مشهود است و فعالان و متخصصان حوزه مهندسی این عرصه هم به هفت نفر هم نمی رسد.

رییس انجمن علمی یادگیری الکترونیکی ایران همچنین توجه به مباحث مدیریتی، ارزیابی ونظارتی یادگیری الکترونیکی را یک ضرورت جدی در کشور برشمرد.

منتظر به پایان دوره سه ساله فعالیت انجمن علمی یادگیری الکترونیکی ایران اشاره کرد و گفت: در حاشیه نهمین کنفرانس آموزش و یادگیری الکترونیکی ، انتخابات مجمع عمومی این انجمن نیز برگزار خواهد شد.

به گفته وی دهمین دوره کنفرانس آموزش و یادگیری الکترونیکی در زمستان 94 به میزبانی دانشگاه فرهنگیان برگزار می شود.

نهمین کنفرانس نهمین کنفرانس یادگیری و آموزش الکترونیکی به میزبانی دانشگاه خوارزمی تدارک یافته و تا فردا 21 اسفندماه به کار خود ادامه خواهد داد.

پروفسور آلبرت سانگرا استاد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه اوبرتا کشور اسپانیا، دکتر دانیل اشنایدر دانشیار دانشکده روانشناسی و علو م تربیتی دانشگاه ژنو و دکتر پیر برگی رئیس بخش اطلاعات، ارتباطات و تکنولوژی آموزشی دانشگاه سوئیس از جمله سخنرانان کلیدی این کنفرانس هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا