20 درصد زوج های کشور نابارورند

محمدمهدی آخوندی روز چهارشنبه در حاشیه دومین کنگره بین المللی تولید مثل و نخستین کنگره علوم سلامت باروری و فرزندآوری به خبرنگاران گفت: ناباروی به تلاش بیش از یک سال برای فرزندآوری، اطلاق می شود که این مشکل برای سه میلیون زوج ایرانی رخ داده است.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بحث بیمه در حوزه ناباروری جدی گرفته نشده است و به سیاست های مدون نیاز دارد.
وی ادامه داد: با وجود فعالیت 22 مرکز درمانی ناباروری دولتی در برابر بیش از 30 مرکز درمانی ناباروری خصوصی، فقط 18 درصد خدمات درمانی ناباروری از سوی بخش دولتی ارائه می شود که یکی از دلایل آن گرایش بیشتر مردم به بخش خصوصی است.
رئیس انجمن علمی جنین شناسی در ادامه اظهار کرد: شاید این موضوع به این دلیل باشد که نتایج درمان در بخش خصوصی، موفق تر است.
آخوندی در عین حال به این نکته هم اشاره کرد که زوج ها امکان استفاده از بیمه برای دریافت خدمات درمانی را در بخش خصوصی کمتر دارند.
رئیس انجمن علمی جنین شناسی و بیولوژی تولیدمثل ایران در ادامه به برگزاری کمپین خدمات رایگان به زوج های نابارور طی یکشنبه هفته جاری اشاره کرد که یکهزار تن با مراجعه به سایت این انجمن در این کمپین شرکت کردند و به مراکز ناباروری سراسر کشور ارجاع داده شدند؛ ضمن اینکه این کمپین ،سال آینده هم دوباره برگزار می شود.
دومین کنگره بین المللی تولید مثل و نخستین کنگره علوم سلامت باروری و فرزندآوری به مدت 2 روز 30 تا 31 اردیبهشت در سالن همایش های رازی در حال برگزاری است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا