بررسی شواهد جراحی استخوان در آمریکای باستان

سینا پرس : پژوهش های باستان شناسی در قاره امریکا منجر به کشف شواهدی از پیشرفت های علم پزشکی در عصر باستان شد . بر اساس گزارش منتشر شده در Peru This Week ، پژوهش های باستان شناسان در منطقه Kuelap منجر به کشف بقایای دو اسکلت شده است که در آن ها آثار جراحی استخوان دیده می شود . هر دو اسکلت به مردان میان سال تعلق داشته و و در سال های 800 میلادی و 1535 میلادی زندگی می کرده اند . در یکی از این اسکلت ها یک حفره سوراخ شده در پای این مرد میان سال مشاهده می شود .

در همین زمینه جی ماریا توین J. Maria Toyne از دانشگاه فلوریدا که بر روی این اسکلت تحقیق می کند اعلام کرد : این حفره احتمالا با هدف خروج مایعات و کم شدن فشار داخلی بدن این فرد که حدس می زنیم دجار بیماری بوده یا مجروح شده است ، ایجاد شده و ما هنوز دقیقا نمی دانیم این بیمار در حین عمل جراحی در گذشته یا اینکه وی در ابتدا مرده و سپس بدن وی جهت آزمایش توسط پزشکان آن دوره مورد تشریح و بررسی قرار گرفته است .

این پژوهشگر در ادامه افزود : مردم این منطقه که Chachapoya نامیده می شود ف در علم پزشکی دارای مهارت زیادی بوده و در بسیاری از مواقع جهت درمان بیماری ها ، اقدام به عمل جراحی می کردند .