فراخوان مقاله همایش«دین و نظریه فرهنگی»

نخستین همایش از سلسله همایش‌های دین و سیاستگذاری فرهنگی با عنوان «دین و نظریه فرهنگی» از سوی شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و با همکاری دیگر مراکز، مؤسسات و نهادهای حوزوی و دانشگاهی در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.دبیرخانه اجرایی این همایش از استادان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه برای ارسال مقالات به این همایش دعوت کرده است. گفتنی است، مقالات برتر همایش در فصلنامه عملی پژوهشی دین و سیاست فرهنگی به چاپ خواهد رسید.

این همایش در شش محور «فلسفه فرهنگ»، «نظریه فرهنگی دینی»، «انقلاب اسلامی و نظریه فرهنگی»، «بازخوانی نظریات فرهنگی»، «نظریه‌های فرهنگی و موضوعات و مسائل فرهنگی» و «نظریه فرهنگی و سایر حوزه‌ها» در مهرماه ۱۳۹۴ در شهر قم و در سالن همایش بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء برگزار می‌شود.

مهلت ارسال چکیده مقالات بیستم اردیبهشت‌ و مهلت ارسال اصل مقالات بیستم مرداد ۱۳۹۴ اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، سیزده مرکز و نهاد حوزوی و دانشگاهی در برگزاری نخستین همایش از سلسله همایش‌های دین و سیاستگذاری فرهنگی مشارکت و همکاری می‌کنند که برخی از آنها مراکزی همچون حوزه علمیه قم، مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی هستند.

مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دانشگاه باقرالعلوم، مرکز تحقیقات دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه تهران، دانشکده علوم انسانی دانشگاه اصفهان و مؤسسه علمی فرهنگی اندیشه عصر گذار نیز دیگر همکاران برگزاری همایش ملی «دین و نظریه فرهنگی» را تشکیل می‌دهند.

شورای تخصصی حوزوی بیش از پانزده پیش‌نشست با حضور اساتید و نخبگان حوزه سیاستگذاری فرهنگی طراحی کرده است که با همکاری مراکز و نهادها مشارکت کننده برگزار خواهد شد.

زمان برگزاری این پیش‌نشست‌ها متعاقبا اعلام می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی www.shho.ir مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۷۸۳۷۰۶۹ ـ ۰۲۵ تماس بگیرند.

برای اطلاع دقیق از محورهای موضوعی همایش و همچنین ضوابط ارائه مقالات علاقه مندان می‌توانند بروشور معرفی همایش را از اینجا دریافت کنند یا به صفحه اختصاصی این همایش در پایگاه اینترنتی شورای تخصصی حوزوی به نشانی اینترنتی SHHO.IR مراجعه کنند.

گفتنی است، ارسال مقالات به دبیرخانه همایش ملی «دین و نظریه فرهنگی» واقع در قم، چهار راه شهدا،  ابتدای خیابان آیت‌الله مرعشی نجفی(ارم)، روبروی کوچه ۲۰، ‌ ساختمان داروخانه نصر، طبقه دوم صرفاً از طریق پست الکترونیک زیر امکان پذیر است: nazariehfarhangi@sccr.ir

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا