تیراندازی با حرکت سر

روش کار این سیستم هوشمند به گونه ای است که یک نفر از سرنشینان شناور کلاه مخصوص را بر سر می گذارد. روی کلاه یک دکمه برای صفر کردن زوایه های تفنگ وجود دارد. این شخص باید به محض پوشیدن کلاه دکمه را بزند. از آن پس او با چرخاندن سر خود قادر به دیدن اهداف از دید سلاح است؛ این اهداف روی صفحه نمایش کلاه نشان داده می شود.

این سیستم از دقت و سرعت بلایی برخوردار است زیرا چشم نخستین قسمت از بدن است که هنگام نشانه گیری روی هدف قفل می کند به همین دلیل این شخص می تواند در کمترین زمان ممکن روی هدف قفل کند. پس از قفل کردن سریع، شخص می تواند هدف مورد نظرش را با فشردن شستی متصل شده به کلاه، مورد گلوله قرار دهد.

این سیستم از دقت و سرعت بلایی برخوردار است زیرا چشم نخستین قسمت از بدن است که هنگام نشانه گیری روی هدف قفل می کند به همین دلیل این شخص می تواند در کمترین زمان ممکن روی هدف قفل کند.

موتورها، پردازنده و سنسورها از مهمترین اجزای تشکیل دهنده این سیستم هستند. در این سیستم از موتورهای Servo استفاده شده است؛ با استفاده از این موتور ها می توان زاویه سلاح را کنترل و در زاویه ای خاص، ثابت نگه داشت. در این سیستم از سه موتور سرور برای Pith، Roll وRaw استفاده شده است اما در مدل های ساده تر این سیستم، می توان فقط از دو موتور برایPith و Raw استفاده کرد.

پردازنده های این سیستم نیز توانایی ارتباط برقرار کردن بین سنسور و موتورها را دارد. این پردازنده اطلاعات دریافتی از سنسورها را برای موتورها ترجمه می کند. سنسورهای این سیستم نیز توانایی سنجش حرکات سر و انتقال آنها به پردازنده را دارند.

سیستم متعادل کننده لوله سلاح نیز از دیگر دستاوردهای محققان این دانشگاه است. در این سیستم هوشمند هنگام تغییر زوایه لوله تفنگ بر اثر تکان خوردن شناور، سیستم نصب شده روی آن زاویه ایجاد شده را جبران می کند( زاویه را نسبت به افق صفر می کند). همچنین این سیستم قابلیت دریافت یک زاویه خاص از اپراتور را دارد که می تواند روی آن زاویه قفل کند و در صورت تغییر زاویه لوله تفنگ، آن را روی زاویه دریافتی جبران کند. موتورها و پردازنده و سنسورها نیز از مهمترین اجرای تشکیل دهند این سیستم است.

گزارش: فرزانه صدقی

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا