راه اندازی 17 مرکز ناباروری دولتی در سال جاری

دکترمحمد کاظمینی سه شنبه شب درمراسم افتتاحیه دومین کنگره بین المللی تولید مثل افزود: در حال حاضر حدود 60 مرکز ناباروری اعم از دولتی و بخش خصوصی در کشور فعال هستند که 17 مرکز به این مجموعه ها اضافه خواهد شد.وی برلزوم حمایت از زوج های نابارور تاکید کرد و گفت: حمایت از زوج های ناباروری که توانایی مالی ندارند باید در دستور کار قرار گیرد تا آنان بتوانند با درمان خود صاحب فرزند شوند.

کاظمینی اظهار امیدواری کرد که با بهره گیری از توان وظرفیت محققان بتوان علاوه بر استفاده از آخرین دستاوردهای علمی، زمینه تحولی مناسب در حوزه درمان را فراهم کنند.
رییس مرکزمدیریت پیوند وزارت بهداشت به توقف فعالیت انجمن ناباروی اشاره و اظهار امیدواری کرد که این مجموعه مجددا فعالیت خود را از سر گیرد.

 بخش خصوصی پیش قراول توسعه خدمات درمان ناباروری در کشور
رییس انجمن علمی جنین شناسی و بیولوژی تولید مثل ایران، توسعه امکانات و خدمات ناباروری را وظیفه دولت ها دانست و گفت: تاکنون بخش خصوصی بدون حمایت دولتی پیش قراول خدمات درمان ناباروری در کشور است.
دکتر محمد مهدی آخوندی نیز در این مراسم گفت: درحال حاضر 62 مرکز شامل 24 مجموعه دولتی و 38 مرکز خصوصی مشغول ارائه خدمات هستند که مراکز دولتی فقط 18 درصد خدمات ناباروی را به زوجین ارائه می کنند.
وی با اشاره به اینکه شیوع 20 درصدی ناباروی زوجین ایران به این معنی است که حدود 4 میلیون زوج نابارور در کشور هستند، بیان کرد: بخشی از این زوج های نابارور به دلیل عدم دسترسی به امکانات یا ناتوانی مالی، امکان درمان را ندارند.
آخوندی با اشاره به اینکه حمایت بیمه ای شامل درمان های پیشرفته کمک باروری نشده است، بیان کرد: حمایت از زوج های نابارور، گسترش مراکز ناباروری خصوصی و حمایت بیمه ای از حدمات از مهمترین راهکارها برای افزایش نرخ باروری در کشور است.
وی گفت: امروزه از یک سو شاهد توسعه روزافزون تحقیقات، پیشرفت امکانات و ابزارهای تشخیصی و درمانی در حوزه تولید مثل هستیم و از سوی دیگر با کاهش نرخ باروی و افزایش سالخوردگان در آینده روبرو می شویم که برای رفع این مشکل ضروری است که ابعاد این موضوع در فضای عمومی به نحو مطلوب مطرح شود.
آخوندی بر لزوم بررسی کارشناسانه علل کاهش فرزندآوری در کشور تاکید کرد و گفت: ریشه یابی آسیب ها زمینه لازم را برای رفع آنها فراهم خواهد کرد.
وی به استقبال مناسب فعالان حوزه تولید مثل از این کنگره اشاره کرد و گفت: این کنگره در تلاش است تا آخرین دستاوردها و پیشرفت های علمی را در اختیار فعالان این حوزه قرار دهد.
دومین کنگره بین المللی تولید مثل، اولین کنگره بین المللی علوم سلامت باروری و فرزندآوری و دومین جشنواره برترین های حوزه تولید مثل به صورت همزمان از 29 تا 31 اردیبهشت ماه در سالن همایش های رازی تهران برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا