دستکشی برای هر سطحی تایپ

براساس گزارش گيزمگ، صفحه‌كليد پوشيدني Tap Strap يكي از جديد‌ترين جايگزين‌هايي است كه با كمك فناوري بلوتوث به كاربران امكان مي‌دهد براي نوشتن يك متن،‌روي هر سطحي تايپ كنند.

اين صفحه‌كليد كه مانند دستكش پوشيده مي‌شود، مشابه ماوس پوشيدني AirMouse و دستكش‌هاي اشاره‌اي Gest عمل مي‌كند. اين ابزار جديد توسط شركتي نوپا به نام Tap Systems ساخته شده‌است،‌شركتي كه مدعي است سبك تايپ سريع،‌دقيق و بدون نياز به مشاهده را براي كاربران گوشي‌هاي iOS و اندرويد، تبلت‌ها،‌ رايانه‌هاي ويندوز و مك و تلويزيون‌هاي هوشمند فراهم آورده‌است.

كاربر Tap Strap را مانند يك دستكش به دست مي‌كند، درصورتي كه فرد بخواهد با دو دست تايپ كند بايد دو Tap Strap را بپوشد. سه ضربه با انگشت شصت دست اين صفحه‌كليد را روشن كرده و سه ضربه با انگشت حلقه آن را خاموش مي‌كند.

پس از روشن شدن، با ابزاري كه قرار است متن به آن وارد شود هماهنگ مي‌شود و كاربر مي‌تواند بلافاصله تايپ كردن را آغاز كند. حسگرهاي موجود در اين صفحه‌كليد حركات دست و انگشت‌ها را رديابي مي‌كند. تركيبي از ضربه‌ها و حركات انگشتان به معني نوشتن حروف علائم مختلف است. به گفته ديويد شيك مخترع اين صفحه‌كليد، اين فناوري بسيار دقيق‌تر و سريعتر از تايپ صوتي و اشاره‌اي است.

پنج حرف صدادار را با يكبار ضربه زدن با انگشتان دست مي‌توان نوشت و با دو يا چند بار ضربه‌زدن مي‌توان ديگر حروف و علائم را تايپ كرد. حروف،‌نشانه‌ها،‌اعداد و علائم را به راحتي مي‌توان با كمك اين صفحه‌كليد نوشت.

اپليكيشن همراهي كه براي اين ابزار ساخته شده‌است به كاربران نحوه تايپ‌كردن با Tap Strap را آموزش مي‌دهد. اپليكيشن TapGenius در قالب بازي و موسيقي عملكرد اين صفحه‌كليد را به كاربران آموزش مي‌دهد.

اين صفحه‌كليد در ابعاد بزرگ،‌متوسط و كوچك توليد مي‌شوند و مي‌توان آنها را با كمك كابل USB در كمتر از سه ساعت به طور كامل شارژ كرد و پس از شارژ كامل مي‌توان براي چهار ساعت از آن براي تايپ كردن استفاده كرد. قيمت Tap Strap كه انتظار مي‌رود فروش آن پيش از پايان سال 2016 آغاز شود،‌119 دلار برآورد شده‌است.

منبع:همشهری آنلاین

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا