برنامه اندونزی برای ساخت ماهواره

به گفته الکساندر راسلی مدیر عامل شرکت Indosat، این شرکت در حال بررسی طرحی به ارزش 200 میلیون دلار برای ساخت یک ماهواره جدید است. این شرکت خدمات مخابراتی از جمله تلفن همراه، اینترنت و ارتباطات داده‌ای را ارائه می‌دهد. از سال 2012 این شرکت حدود 21 درصد از سهم بازار را در اختیار داشته است و تا به حال در حدود 50 میلیون مشترک تلفن همراه داشته است. این شرکت در سال 2013، به عنوان سومین شرکت بزرگ مخابراتی در اندونزی شناخته شد.   

 انتظار می‌رود ماهواره‌ای که این شرکت قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارد، جایگزین ماهواره‌های سری دی پالاپا Palapa D شود. ماموریت مداری ماهواره‌های سری دی پالایا در سال 2020 به پایان خواهد رسید. پالاپا- دي داراي 1/4 تن وزن به هنگام پرتاب، شش كيلووات توان براي محموله بوده است و عمر عملياتي آن 15 سال خواهد بود. اندونزي قصد دارد به مرور و تا سال 2019 با استفاده از خدمات ماهواره پالاپا، آمار پنج تلفن براي هر 1000 نفر را به 200 تلفن براي هر 1000 نفر در اين كشور بهبود بخشد.

اندونزي با الگوبرداري از تجربه‌هاي موفق ديگر كشورها مانند ماهواره‌هاي تجاري آنيك كانادا و وستار آمريكا، مجموعه ماهواره‌هاي مخابراتي پالاپاي خود را طي قراردادهايي با شركت‌هاي قدرتمند ساخت ماهواره در دنيا توسعه داد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا