نخستین هواپیمای خورشیدی جهان در هند فرود آمد

 فرود موفقیت آمیز این هواپیما در احمد اباد دومین مرحله از برنامه پرواز این هواپیما به دور جهان است.این هواپیما که پرواز خود را از عمان آغاز کرده بود بعد از 16 ساعت پرواز توانست با موفقیت در احمدآباد هند فرود بیاید.برترند پیکارد، خلبان این هواپیما پس از طی مسیر یک هزار و 465 کیلومتری در فرودگاه بین المللی سردار والببایی پتل فرود آمد.

سفارت سوئیس در دهلی نو اعلام کرد: این هواپیمای خورشیدی به مدت چهار روز در احمد اباد باقی خواهد ماند و در این مدت برنامه های متفاوتی با موضوع انرژی تجدید پذیر برگزار خواهد شد و سپس پرواز خود را به سوی بنارس آغاز می کند.چهارمین مرحله پرواز این هواپیما 16 مارس – 25 اسفند- به سوی کشور میانمار خواهد بود.
اس کی ملک، رئیس فرودگاه لعل بهادر شاستری بنارس دراین زمینه گفت : این هواپیمای خورشیدی حدود ساعت هفت بعد از ظهر 14 اسفند درفرودگاه بنارس فرود خواهد آمد و یک روز پس از آن در ساعت هفت صبح به سوی میانمار سفر خود را آغاز خواهد کرد.

تیم پشتیبانی این هواپیما ، دو ساعت قبل از فرود این هواپیما در فرودگاه حاضر خواهند شد.پرواز بر روی دریا مشکل ترین چالش برای تیم این هواپیمای خورشیدی است زیرا در صورت پایان انرژی، خلبان مجبور خواهد شد با خروج از هواپیما در آب های دریا منتظر امدادگران باشد.
طولانی ترین مدت پرواز این هواپیما مسیر هشت هزار و 500 کیلومتری از چین تا امریکا خواهد بود که خلبان پنج روز وشب بدون توقف تا رسیدن به هاوایی پرواز خواهد کرد.

این هواپیما با 17 هزار صفحه تولید انرژی خورشیدی (سولر) و چهار موتور برقی پرواز می کند و هدفش از سفر به اطراف جهان آگاهی دهی در مورد جایگزینی تکنولوژی های آلوده کننده قدیمی با تکنولوژی های پاک و موثر است.هواپیمای 'سولر امپولس' که به سرعت 50 تا 100 کیلومتر در ساعت پرواز می کند، جانشین یک هواپیمای کوچک مشابه می شود که در سال 2010 توانست 26 ساعت پرواز کند.

به گزارش ایرنا،این هواپیما که از ابوظبی حرکت خود را آغاز کرده از عمان ، هند ، میانمار، چین ، هاوایی و نیویورک ادامه مسیر می دهد و قرار است نشست هایی در افریقا نیز داشته باشد و سپس درماه جولای دوباره به ابوظبی باز گردد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا