عفونت حاد، پیامد سوراخ کردن گوش از غضروف

دکتر حامد امامی در گفت و گو با سیناپرس افزود: این مساله حیاتی، هم در مورد کودکان و هم در مورد بزرگسالان صادق است.

این متخصص گوش، حلق و بینی یادآور شد: عفونت غضروف لاله گوش، موجب تورم لاله گوش و ابتلا به بیماری «کندریت» می شود که در این بیماری، پس از مدتی ظاهر گوش فرد مثل گوش کشتی گیرها تغییر شکل می دهد.

بهترین وسیله برای جلوگیری از التهاب و عفونت قسمت سوراخ شده گوش، انداختن گوشواره ای از جنس طلاست

وی با بیان اینکه سن سوراخ کردن لاله گوش برای کودکان محدودیتی ندارد، خاطرنشان کرد: تقریبا 80 تا 90 درصد اندازه واقعی لاله گوش در سن شش تا هشت سالگی اتفاق می افتد. از این سن به بعد، تقریبا تغییری در اندازه لاله گوش دیده نمی شود و بنابراین می توان گفت این سن بهترین زمان برای سوراخ کردن گوش کودکان است.

امامی اظهار داشت: البته گاهی والدین به منظور زیباتر شدن کودک، حتی در سنین کمتر از یک سال هم به سوراخ کردن لاله گوش کودک خود اقدام می کنند که البته این کار جای نگرانی ندارد، اما به این شرط که سوراخ کردن گوش و نگهداری پس از آن در شرایط استریل انجام شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: بهترین وسیله برای جلوگیری از التهاب و عفونت قسمت سوراخ شده گوش، انداختن گوشواره ای از جنس طلاست، چرا که وسایلی مثل نخ یا فلزهای دیگر ممکن است آلوده باشد و در نتیجه باعث عفونت گوش کودک شود.

وی توصیه کرد: در هفته های اول پس از سوراخ کردن لاله گوش، حتما از پمادهای آنتی بیوتیک استفاده شود تا از عفونت احتمالی لاله گوش جلوگیری شود.

 

گفتگو: مریم طالبی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا