کاخ سفید به دنبال تحقیق روی میکروب های زمین

به تازگی دولت ایالات متحده آمریکا بودجه ای سنگین را به تحقیقات ویژه میکروبی اختصاص داده است و این فعالیت را با نام "پروژه آغاز فرایند ملی میکروب شناسی "به جهانیان معرفی کرده است. در این پروژه قرار است ، رقم 121 میلیون دلار برای آغاز کار به دانشمندان اختصاص بیابد تا بتوانند تحقیقاتی عمده روی میکروب های سیاره خاکی انجام بدهند.

انسان ها توانسته اند تا به ارتباط بین باکتری هایی خاص و بیماری های مختلف در بدن انسان پی ببرند ولی باید دید که نقش میکروب ها در این میان به چه ترتیب است تا بتوان با تغییر دادن ساختار میکروبی، بتوان ساختار باکتری ها و بدن انسان را نیز دستخوش تغییراتی کرد که در نهایت به سلامتی بیشتر بشر منتهی شود.

میکروب ها میکرو اورگانیسم هایی هستند که تقریبا در تمامی نقاط کره زمین یافت می شوند و به صورت میلیاردی در بدن موجودات زنده و محیط های طبیعی یافت می شوند. حال دانشمندان باید دریابند که این میکروب ها چه نقشی در رابطه بین موجودات زنده با یکدیگر ایفا می کنند.

برای نمونه انسان ها توانسته اند  به ارتباط بین باکتری هایی خاص و بیماری های مختلف در بدن انسان پی ببرند ولی باید دید که نقش میکروب ها در این میان به چه ترتیب است تا بتوان با تغییر دادن ساختار میکروبی، ساختار باکتری ها و بدن انسان را نیز دستخوش تغییراتی کرد که در نهایت به سلامتی بیشتر بشر منتهی شود.

گفتنی است، این پروژه چندین فاز خواهد داشت و در فازهای بعدی نیز قرار است رقم 400 میلیون دلار پس از سال 2017 به این طرح اختصاص یابد که این بودجه از منابع غیردولتی تامین خواهد شد. یکی از مهم ترین مراکزی که به این طرح کمک مالی خواهد کرد را می توان مرکز خیریه بیل و ملیندا گیتس دانست که رقم یکصد میلیون دلار از میزان یاد شده را ارائه کرده اند.

 

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا