چاقی هم مسری است

اضافه وزن  (Overweight) می تواند زمینه ژنتیکی هم داشته باشد و هم زمینه مسری، انواع دلایل چاقی مسری بودن آن به شمار میرود دانشمندان معتقدند باکتری های روده در این زمینه مقصرند

طبق یافته دانشمندان موسسه تحقیقاتی تراست سانگر انگلستان، باکتری های روده افراد دارای اضافه وزن به افراد لاغرتر منتقل می شوند.

دانشمندان معتقدند باکتری های روده می توانند در داخل هاگ ها به مدت طولانی باقی بمانند و به نوعی خواب باکتریایی داشته باشند. این موضوع می تواند بدین معنا باشد که باکتری ها می توانند خارج از بدن هم زنده بمانند و احتمالا از طریق بلعیده شدن بین انسان ها منتقل شوند.

طبق برآوردها در حدود ۲ درصد وزن بدن انسان ها با باکتری ها مرتبط است و می توانند میکروبیوم روده فرد را مختل کنند.

مطالعات نشان داده اند علاوه بر چاقی، میکروبیوم روده می تواند در شماری از شرایط پیچیده و گوناگون نظیر بیماری ورم روده، سندروم روده تحریک پذیر و آلرژی ها هم نقش داشته باشند.

محققان دریافته اند در حدود یک سوم میکروبیوم های روده یک فرد سالم هاگ های تولید می کنند که امکان زنده ماندن میکروبیوم ها را در فضای باز فراهم می سازد و احتمالا می توانند بین انسان ها هم منتقل شوند.

منبع:پزشکان بدون مرز