کشف باگ خطرناک اندرویدی که رفع نخواهد شد

به تازگی مشکلی دیگر در سیستم عامل اندروید یافت شده است که عملا این بار تنها سیستم عامل در ایجاد آن دخیل نبوده است. ماجرای این حفره امنیتی بزرگ به شرکت کوالکام باز می گردد و فعالیت های این شرکت برای ایجاد پردازنده های سازگارتر با اندروید موجب شده است تا این سیستم عامل در استفاده از پردازنده های این شرکت با مشکلاتی روبرو شود.

با قدیمی تر بودن نسخه سیستم عامل، قدرت عمل هکرها نیز بیشتر خواهد بود و به همین دلیل نیز علیرغم ارائه وصله امنیتی توسط کوالکام و پخش آن توسط گوگل، به علت عدم دریافت به روز رسانی توسط نسخه های قدیمی می توان گفت که این باگ رفع نخواهد شد.

این حفره امنیتی خطرناک می تواند موجب شود تا هکرها بتوانند به تمامی تاریخچه حافظه دستگاه و همچنین پیام های متنی ارسالی و دریافتی کاربران دسترسی پیدا کنند که این موضوع عملا به معنی عدم وجود امنیت کافی برای کاربران خواهد بود. در این میان تاریخچه این مشکل به 5 سال پیش بازمی گردد و به همین دلیل نیز عدم کشف این حفره تا به امروز برای برخی از کارشناسان عجیب به نظر می رسد.

در سال 2011 بود که شرکت کوالکام اقدام به طراحی API های جدیدی کرد که برای سیستم مدیریت شبکه اندروید به کار گرفته می شدند. حال هکرها از این API ها برای نفوذ به سیستم استفاده کرده اند زیرا هر نرم افزاری می تواند بدون به صدا درآوردن سیستم هشدار دهنده این سیستم عامل، به این API متصل شود.

شایان ذکر است که تمامی همراه هایی که از پردازنده اسنپ دراگون استفاده می کنند و به نسخه های آیس کریم سندویچ، جلی بین، کیت کت و لالی پاپ مجهز هستند، با این مشکل دست به گریبان هستند. موضوع هنگامی پیچیده تر می شود که بدانید با قدیمی تر بودن نسخه سیستم عامل، قدرت عمل هکرها نیز بیشتر خواهد بود و به همین دلیل نیز علیرغم ارائه وصله امنیتی توسط کوالکام و پخش آن توسط گوگل، به علت عدم دریافت به روز رسانی توسط نسخه های قدیمی می توان گفت که این باگ رفع نخواهد شد.

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا