بنیان‌های جهاد دانشگاهی بر روابط ایمانی و عاطفی استوار است

دکتر علی منتظری در نشست صمیمانه با همکاران جهاد دانشگاهی واحد لرستان با عنوان «انقلابی بمانیم»، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی باید همیشه بیدار و هوشیار باشد، اظهار کرد: معیار، ملاک و منطق یک جهادی این است که با سختی کشیدن بهترین‌ها را برای دیگران فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: هر سختی‌ای که می‌خواهیم اعمال کنیم باید برای خودمان باشد نه دیگران؛ برای دیگران باید راحتی، خیر، آسایش و آرامش فراهم کنیم.

رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه ساعت کار با معیار و منطق جهاد دانشگاهی همخوانی ندارد، افزود: در جهاد افراد با عشق و معرفت کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی آمده است که داشتن شغل مناسب حق هر فردی است، اضافه کرد: کسی که در راه شغلش جانش را از دست بدهد، اجر شهید را دارد.

وی گفت: معتقدم نمی‌توان فارغ و جدای از تحولات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مشق کنیم و بگوییم کاری به کسی نداریم و مسیر خود را می‌رویم؛ چه بخواهیم چه نخواهیم به ناچار تحت تاثیر محیط پیرامون خود هستیم.

منتظری اضافه کرد: یکی از این تاثیراتی که وارد جهاد شده است روحیه کارمندی است، سوال اینجاست، چرا نظام دیوان‌سالاری ما مشکلاتی دارد؟ چرا با وجود نیروی انسانی زیاد در وزارتخانه‌ها کاری انجام نمی‌شود؟ چون احساس مسؤولیت‎ها اندکی کمتر شده است.

وی به مقایسه منطق دیوان‌سالاری و جهادی پرداخت و افزود: برخلاف سایر منطق‌ها، در جهاد دانشگاهی همه درستکارند مگر خلافش ثابت شود.

رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: اگر بخواهیم الگوی دیوان‌سالاری را در جهاد دانشگاهی اعمال کنیم، شیوه کار ما نیز مانند دیگران خواهد شد؛ بنابراین جهادی می‌تواند مولد باشد که روابطش جهادی و انقلابی باشد.

منتظری گفت: اگر عزت و آبرویی برای این نهاد مانده است، به خاطر وجود چنین تفکری است و چنانچه به جوهر جهاد تمسک جویید، هم آبرو می‌آورد و هم پول.

وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی به برکت وجود جهادگرانی که در اقصی نقاط کشور تلاش می‌کنند و وجودشان را صرف اعتلای این نهاد کردند، خوشنام است.عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه کار کردن در جهاد باید در راستای خدمت به محرومان باشد، افزود: اگر می‌خواهیم جهاد همچنان خوشنام و با اعتبار به کار خود ادامه دهد، باید بر تقویت بنیان‌های خود بپردازد؛ بنیان‌هایی که بر روابط ایمانی و عاطفی استوار است.

وی با تاکید بر اینکه عضو جهاد دانشگاهی بودن برایم افتخار است و با فرهنگ کارمندی و پرسنلی در جهاد دانشگاهی مخالف هستم، تصریح کرد: در جهاد کارمند نداریم، بلکه عضو داریم و این اعضا به مانند یک خانواده ایمانی و عاطفی به هم پیوسته هستند.

عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی اضافه کرد: باید جهاد فضایی باشد که همه با خیال راحت حرف خود را بزنند و جوهر جهاد این است که مجموعه برای اهداف نهاد تلاش کند تا به نتیجه برسند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه وقت‌شناسی و به وقت سخن گفتن از ویژگی‌های جهاد است، یادآور شد: جهاد باید به مانند منطقه‌ای حفاظت شده باشد و از ورود فرهنگ دیوان‌سالاری به ساختار آن جلوگیری کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا