تعیین هزینه ارسال ماهواره با موشک فالکون 9

شرکت اسپیس اکس به صورت رسمی فضانوردی را به یک تجارت عمومی و غیردولتی بدل کرده است و به همین دلیل نیز بسیاری از خدمات این شرکت به مراتب ارزان تر از سایر رقبای دولتی خود است. در این میان موشک های فالکون 9 به اندازه ای خوب از کار در آمده اند که مسئولان این شرکت اعلام کرده اند که توانایی این موشک ها از سطح انتظارات آنها نیز فراتر رفته است.

بر اساس این گزارش ها هزینه ارسال ماهواره به فضا به کمک این موشک ها در محدوده ای مابین 62 الی 90 میلیون دلار خواهد بود.

با این وجود هزینه دقیق استفاده از این موشک ها چقدر است؟ این سوالی است که تنها شرکت سازنده این موشک قادر به پاسخ دادن به آن است. به تازگی کمپانی اسپیس اکس گزارش جدیدی را منتشر کرده است و در آن هزینه ارسال ماهواره ها به مدار زمین با استفاده از موشک های فالکون 9 خود را اعلام کرده است. بر اساس این گزارش ها هزینه ارسال ماهواره به فضا به کمک این موشک ها در محدوده ای مابین 62 الی 90 میلیون دلار خواهد بود.

با این حال همواره کمپانی اسپیس اکس به دنبال ایجاد راه هایی بوده است که بتوان با استفاده از آن هزینه ارسال سفینه و ماهواره به  فضا را برای شرکت های تجاری و یا حتی دولت ها کاهش داد. البته پس از آخرین تلاش های موفقیت آمیز این شرکت مبنی بر فرود موشک ها بر روی سکوی شناور در آب می توان گفت اسپیس اکس تا حدودی به هدف دیرینه خود یعنی کاهش هزینه های یاد شده نزدیک شده است.

با این حال لازم به یادآوری است که این کمپانی برای کسانی که به قرارداد خود با این شرکت متعهد بوده و چندین بار با استفاده از تجهیزات اسپیس اکس ارسال های فضایی انجام داده اند، تخفیف ناچیزی در نظر گرفته است.

منبع: Gizmodo

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا