BMW باتری خودروی i3 را در سال ۲۰۱۷ ارتقا می‌دهد

 در سال گذشته‌ی میلادی شرکت‌هایی مثل نیسان و BMW طبق آمار فروش‌شان از مهم‌ترین مدعیان بازار خودروهای برقی بودند و حالا BMW اعلام کرده باتری خودروی پرفروشش یعنی i3 را در سال ۲۰۱۷ ارتقا می‌دهد تا همچنان باشتاب در مسیر صنعت خودروهای برقی براند.

باتری جدید i3 به نسخه‌ی ۳۳ کیلووات-ساعتی ارتقا یافته و این یعنی بی‌آن‌که اندازه‌ی آن بزرگ‌تر شود، توان آن از باتری موجود در مدل فعلی ۵۸ درصد بیش‌تر شده است.

به‌دنبال پیشرفت‌هایی که در تولید باتری حاصل شده، باتری جدید i3 به نسخه‌ی ۳۳ کیلووات-ساعتی ارتقا یافته و این یعنی توان آن از باتری موجود در مدل فعلی ۵۸ درصد بیش‌تر شده. این در حالی است که اندازه‌ی باتری به‌دنبال افزایش ظرفیت آن، بزرگ‌تر نشده و با باتری فعلی هم‌اندازه است.

مدل آینده‌ی این خودروی برقی همچنین به سیستم شارژ سریع‌تر هم مجهز شده و در مدت ۴.۵ ساعت می‌تواند به‌طور کامل شارژ شود. البته شارژ کامل مدل قبلی ۳.۵ ساعت طول می‌کشید اما با توجه به افزایش ظرفیت باتری، این مدت برای هر کیلووات-ساعت کاهش پیدا کرده و در نتیجه شارژدهی باتری سریع‌تر است. ضمن این‌که با استفاده از تکنولوژی شارژ سریع، در مدت تنها ۴۰ دقیقه ۸۰درصد ظرفیت می‌تواند شارژ شود. (این مدت‌زمان در مدل قبلی حدود ۲۵ دقیقه بود)

bmw-i3-battery-update-1
علاوه‌بر این باک این خودرو هم که با یک موتور بنزینی ۶۵۰ سی‌سی دو سیلندری برای شارژ باتری در مسافت‌های طولانی‌تر کار می‌کند، در مدل جدید بهبود پیدا کرده و ظرفیتش از ۷.۱۹ لیتر به ۹.۰۸ لیتر رسیده است.  لازم به یادآوری است که i3 مدل قبلی می‌توانست تا 190 کیلومتر مسافت را بپیماید در مدل جدید i3 این میزان مسافت تا ۳۰۰ کیلومتر افزایش پیدا کرده.
اما شاید بهترین خبر این باشد که i3 جدید به‌زودی در رنگ آبی پروتونی متالیک عرضه می‌شود؛ یعنی همان رنگ فوق‌العاده‌ای که قبلا در مدل BMW i8 دیده بودیم. با این وجود i3 علی‌‌رغم زیبایی‌اش باید بتواند از پس رقابت با رقبایی که از اواخر پاییز از راه می‌رسند، بربیاید؛ رقبای سرسختی مثل تسلا مدل ۳ و Chevy Bolt.

منبع:دیجی کالا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا