گزارش تصویری از اکواریوم اسپرینگفیلد امریکا

در ابتدا این آکواریم با حجم 92 هزار فوت مربع نزدیک به 8 هزار و 500  متر مربع ، به وسیله هفت نفر از اعضای دانشگاه کمبریج طراحی شده بود و پس از ساخت و آماده سازی آن سرانجان این پروژه جذاب در تاریخ دوم نوامبر سال 2001 میلادی به صورت رسمی گشایش یافت، باید ذکر کرد که در ابتدا این مکان تنها شامل یک آکواریوم بود و این آکوریوم بزرگ که امروزه نیز یکی از بخش های اصلی این موزه محسوب می شود نزدیک به 225 هزار گونه مختلف از جانوران آب های شور را به نمایش گذاشته است.  پس از گذشت مدتی و در پی  در برنامه ریزی های نو برای این مجموعه دیدگاه بزرگتری در نظر گرفته شد که مهم ترین بخش از این افزونه که مدت کوتاهی پس از افتتاح آکواریوم اجرا شد افزودن موزه حیات وحش شگفت انگیز  به مجموعه اصلی بوده است .

این آکواریم در دسامبر سال 2007  میلادی برای بازسازی و همچنین گسترش بخشیدن به آن برای مدت کوتاهی بسته شد و پس از مدتی با توجه به برنامه ریزی جدیدی که برای این مجموعه  در نظر گرفته شده بود، تصمیم گرفته شد تا حجم تانکرها نزدیک به  58  درصد بالا برود که این تغییرات نزدیک به 25 میلیون دلار هزینه در بر داشت . پس از مدتی نماینده ای از این  آکواریوم و موزه حیات وحش اعلام کرد که ما برنامه ای گسترده تر در نظر گرفته ایم و ممکن است این موزه آکواریم برای مدت بیشتری بسته بماند  او همچنین هزینه برنامه های گسترش موزه را رقم شگفت آور 80  میلیون دلار اعلام کرد . مسئولان موزه امیدوار بودند که بخش مرکز آموزش و حفاظت موزه آکواریم اسپرینگفیلد   تا دسامبر 2011 و بقیه بخش های موزه تا 2012 باز شود .

آکواریوم و موزه حیات وحش شگفت انگیز در اوج جریانات انتخاباتی امریکا از سوی یکی از نمایندگان انتخاباتی مورد حمایت مالی قرار گرفت.  جان موریس، بنیانگذار فروشگاه نرم افزار باس 52  میلیون دلار هزینه طراحی و ساخت ساختمان موزه برای این آکواریوم پرداخت کرد البته فراموش نشود که این کمک هزینه مالی به جمع آوری بیشتر رای برای این نماینده بسیار کمک می کرد .  در کنار این کمک هزینه برای آکواریوم و موزه حیات وحش آن ، توافق نامه ای با شهر اسپرینگفیلد بسته شد که در نتیجه آن بخشی از هتل و متل های این شهر در پروژه های سرمایه گذاری برای این آکواریم شرکت کردند و 1.5 میلیون دلار نیز از این راه به طرح گسترش سازی این آکواریوم  موزه کمک شد .

این موزه   آکواریم به نوعی محیط طبیعی اوزارک ( کوهستان و فلات اوزارک در امریکا)  را بازسازی کرده و تعداد زیادی از گونه های جانوران این منطقه را در آن گردآوری نموده و محیط را به گونه ای ساخته اند که زیستگاه فعلی جانوران همانند محیط طبیعی و اصلی آنها به نظر برسد . یکی از امکانات به وجود آمده در این محل بازسازی محیط های ویژه طبیعی خواهد بود ، برای مثال بازدیدکنندگان می توانند تالاب میسوری را در زیر پای خود مشاهده کنند .

گالری " به سوی دریا " ، بخشی است که نزدیک به  6.4  متر ژرفای گالن آن بوده و کوسه ها ، سفره ماهی های بزرگ و بسیاری از گونه های مختلف ماهی های دریاهای مناطق گرمسیری در آن نگهداری می شوند و به گونه ای زیبا و طبیعی زندگی آنها برای بازدیدکننده نمایش داده می شود تا این قسمت به عنوان یکیک از مجذوب کننده ترین یخش های موزه به حساب بیاید.

یکی از مهم ترین بخش های این موزه آکواریم، بخش آموزشی و ارائه اطلاعات مفید و سودمند به دانشجویان ، پژوهشگران و بازدیدکنندگانی است که علاقمند هستند در مورد جانوران این مجموعه بیشتر بدانند.  در کنار این بخش کتابخانه حفظ منابع طبیعی نیز به این گروه کمک خواهد کرد .  آکواریوم و موزه حیات وحش اسپرینگفیلد  امریکا بر این باور است که نگهداری و حفاظت منابع طبیعی با آموزش و ارائه اطلاعات سودمند امکان پذیر خواهد بود. این بخش آموزشی فرصت بسیار مناسب و خوبی را برای خانواده ها، مدارس و افراد خاص فراهم نموده تا بتوانند در مورد نگهداری و حفاظت منابع طبیعی آموزش دیده و سطح آگاهی خود را در این زمینه بالا برند .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا