پیام وزیر علوم به مناسبت هفته آموزش

 متن کامل پیام دکتر فرهادی بدین شرح است :

رسیدن فرارسیدن هفته آموزش را به عموم دست اندرکاران آموزش عالی کشور، به ویژه اعضای هیئت علمی شایسته و اثر گذار و دانشجویان مستعد و سختکوش تبریک و تهنیت می‌گویم و تلاقی ششمین روز هفته آموزش با سالروز بعثت رسول مکرم اسلام راکه به تعلیم بشریت و تتمیم مکارم اخلاق مبعوث شد و اول معلم انسانیت و اخلاق و فخر جهان هستی بود و خواهد بود، به فال نیک می‌گیرم و از بارگاه کبریائی خداوند رحمان، خواستارم که همه شاغلان به حرفه شریف معلمی را به اخلاق نبوی بیاراید.

دوازدهم اردیبهشت، دومین روز از هفته آموزش، همچنین سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم است. به همین مناسبت به روان پاک آن شهید گرامی درود می فرستم و یاد تمامی شهدای عرصه علم و فناوری را گرامی می دارم. این روز همچنین با روز جهانی کار و گارگر، قرین و همراه است، که این همراهی به نوعی تداعی کننده پیوند ناگسستنی آموزش و کار از یک سو و کار آفرینی و تاثیر گذاری دو قشر کلیدی جامعه است. در سایه همین پیوند است که می‌توان با قاطعیت عنوان کرد که آموزش در وجه عام و آموزش عالی در وجه خاص، بستر و زمینه لازم برای اجرای اقتصاد مقاومتی است.

مرور اجمالی وضعیت کنونی آموزش عالی ایران، با توجه به شواهدی همچون استقرار و فعالیت حدود 3000 دانشگاه، مرکز و واحد آموزش عالی در سراسر کشور، اشتغال به تحصیل متجاوز از 4 میلیون و 800 هزار دانشجو در مقاطع و رشته‌های مختلف تحصیلی، توسعه قابل توجه دوره‌های تحصیلات تکمیلی و مجموعه دستاوردهای علمی حاصل از فعالیت‌های دانشگاهی، از پیشرفت علمی کم سابقه طی سه دهه اخیر نشان دارد که این همه را باید مرهون خدمات اعضای هیئت علمی دانشمند و دانشجو پرور از یک سو و دانشجویان متعهد و با انگیزه و همکاران خدوم آموزش عالی کشور از سوی دیگر دانست. به این لحاظ این وزارت قدرشناس زحمات همه بزرگوارانی است که به رغم وجود تنگناها و کمبود‌ها، با همت و تلاشی وصف ناشدنی برنامه های آموزش دانشگاهی و به تبع آن برنامه توسعه علمی کشور را به گونه‌ای افتخار آفرین پیش می برند

در هفته‌ای که به نام آموزش و بزرگداشت مقام معلم نام گذاری شده است، لازم می‌دانم ضمن تجدید عهد با استاد شهید مرتضی مطهری و دیگر شهدای عرصه علم و فناوری، در برابر تمام استادان بزرگی که عرصه علم و عمل را در هم آمیخته و برای فتح قله‌های توسعه علمی و رساندن کشور به رتبه اول علم و فناوری در منطقه و مرجعیت علم وفناوری در جهان، از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند، سر تعظیم فرود آورم و از درگاه خداوند علیم و حکیم برای یکایک آنان توفیق روز افزون و بالندگی مستمر علمی آرزو کنم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا