سطح آموزش حفظ محيط زيست در كشور پايين است

 مهناز مظاهري در گفت و گو با ايرنا، حضور و مشاركت مردم در حفظ محيط زيست را بسيار مهم خواند و افزود: سازمان حفاظت محيط زيست براي مبارزه با انواع تهديدات زيست محيطي نيازمند همكاري آحاد جامعه و همچنين مسئولين است.

وي ارتقاء فرهنگ حفظ محيط زيست در بين مردم را از موثرترين راهكارهاي حفظ منابع خدادادي دانست و تاكيدكرد:همه ما بايد در قبال حفظ محيط زيست طبيعي خود احساس مسئوليت كنيم.
مظاهري افزود: برخي از رفتارهاي ما با طبيعت به طور حتم نيازمند اصلاح و تغيير است و اين تغيير نيز با آموزش، اطلاع رساني، آگاه سازي و حساس كردن افكار عمومي حاصل خواهد شد.
معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محيط زيست با تاكيد براينكه مردم تشنه يادگيري هستند، نقش رسانه ها و وسائل ارتباط جمعي را در ارتقاء هرچه بيشتر سطح فرهنگ زيست محيطي و در ادامه ارتقاء‌ بهداشت و سلامت محيط زيست آنان بسيار اثربخش دانست.
مظاهري افزود:رسانه ها و وسائل ارتباط جمعي با كمك كارشناسان محيط زيست مي توانند مفاهيم پايه اي زيست محيطي را به عموم جامعه انتقال داده و با توليد محتوا در زمينه حفظ محيط زيست، آگاهي بخش لازم را براي نهادينه كردن مصرف بهينه داشته باشند.
وي در ادامه با يادآوري اينكه، محيط زيست فقط يك امانت در دست ما است، تاكيد كرد:ارتقاء سطح آموزش و فراگير شدن آن در جامعه به منظور توسعه فرهنگ حفظ محيط زيست نيازمند همكاري، تعامل هرچه بيشتر جامعه و آگاهي بخشي افراد جامعه به يكديگر است.
مظاهري با ذكر مثالي با بيان اينكه،‌ توليد يك ورق كاغذ حاصل 10 ليتر آب است، به وا‍ژه رد پاي اكولوژيك كه گوياي آثار سبك و شيوه زندگي ما بر طبيعت است، اشاره كرد و افزود: وظيفه هريك از ما است كه تلاش كنيم رد دست اكولوژيك از خود بسازيم و اگر در اين خصوص اطلاعات كافي نداريم به منابع اطلاع رساني زيست محيطي مراجعه كنيم.
وي در عين حال تاكيد كرد:تلاش براي حفظ عرصه هاي منابع طبيعي از سوي سازمان حفاظت از محيط زيست با جديت در حال انجام است و طبيعي است كه فرهنگ سازي و مشاركت عموم مردم در اين زمينه بسيار مهم و اثرگذار خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا