تاثیر نامطلوب تغییرات آب و هوائی بر سلامت انسان

مطالعات جدید نشان می دهد که تغییرات آب و هوائی ، تاثیری نامطلوب بر سلامت انسان دارد . بررسی های انجام شده توسط اعضای موسسه ATS  که مختصر شده   American Thoracic Society  ( مطالعات بیماری های مرتبط با قفسه سینه در آمریکا ) است ، در حوزه تغییرات آب و هوائی انجام شده و  نشان می دهد که بخش عمده اعضای ATS اعتقاد دارند پدیده تغییرات آب و هوائی واقعی بوده و تاثیری نامطلوب روی سلامت بیماران و نحوه درمان آن ها دارد .

در این پژوهش ها همچنین مشخص شد که بیش از 89 درصد شرکت کنندگان ، به ایجاد تغییرات آب و هوائی اعتقاد داشته و 68 درصد این افراد باور دارند که این پدیده بر اثر اقدامات و فعالیت های انجام شده توسط انسان به وقوع پیوسته است . در این میان اما 65 درصد افراد مورد مطالعه قرار گرفته بر وجود تاثیرات مختلف  تغییرات آب و هوائی بر سلامت انسان تاکید داشته و آن را امری بدیهی دانستند .

لازم به توضیح است که این پژوهش توسط مرکز تغییرات آب و هوائی در دانشگاه جرج ماسون George Mason University انجام شده و طی آن بیش از 5 هزار و 500 نفر به موارد فوق پاسخ دادند . در این پرسشنامه همچنین به مبحث تغییرات آب و هوا و تاثیر آن بر بیماران نیز پرداخته شده بود .

بر اساس این پژوهش ها ، مهمترین تاثیرات نامطلوب تغییرات آب و هوائی در قالب تشدید بیماری های تنفسی و آسم به دلیل بالا رفتن سطح آلاینده های جوی و آلودگی های محیطی و آسیب لایه ازن ، طولانی تر شدن دوره حساسیت های فصلی و بیشتر شدن بیماری های حاد و مزمن مرتبط با ریه ، عنوان شده است .

نتایج این تحقیقات در اخرین شماره مجله  American Thoracic Society  ( مطالعات بیماری های مرتبط با قفسه سینه در آمریکا ) منتشر شده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا