سهم خودروهای بدون راننده در کاهش ترافیک

پژوهشی جدید نحوه تغییر سیستم حمل و نقل پایتخت سوئد را مورد بررسی قرار می دهد. طبق نتایج تحقیقات پژوهشگران در دانشگاه سلطنتی کی تی اچ سوئد، یک ناوگان خودرو بدون راننده که می تواند مورد استفاده عموم مردم قرار گیرد , باعث کاهش 14 خودرو در ساعات اوج ترافیک به ازای استفاده از هر خودرو بدون راننده در شهری مثل استکهلم می شود. 

در عین حال مسافران باقیمانده که با اتومبیل شخصی جا به جا می شوند تنها به 20 درصد جای پارک فعلی موجود در شهر نیاز دارند.

در ادامه , آینده شهرها در صورت ساخته شدن بر پایه علاقه روز افزون مردم به خودروهای عمومی بدون راننده مورد بحث قرار می گیرد و  پیش بینی هایی با توجه به اهمیت تکنولوژی خودروهای بدون راننده در برنامه ریزی های کلان این حوزه انجام می شود.

به گفته پیر جین , مسئول مرکز تحقیقات ترافیک دانشگاه کی تی اچ خودروهای بدون راننده اتومبیل هایی هوشمند هستند که دقیقا همانند گوشی های هوشمند توانایی ایجاد انقلابی در دنیای امروز را دارند.استفاده از آنها باعث متحول  شدن نحوه مالکیت اتومبیل ها خواهد شد که این امر موجب کاهش حجم ترافیک و میزان تصادفات می شود, همچنین با کم شدن خودروهای پارک شده در کنار خیابان، سبب ایجاد فضای باز بیشتر در خیابان ها می شود.

به گفته محققان , این پژوهش به دنبال اندازه گیری احتمال موفقیت ایجاد یک ناوگان 9700 خودرویی از اتومبیل های بدون راننده با چهار صندلی است که  تماما در اختیار شهروندان استکهلمی , که روزانه از 136000 خودرو شخصی استفاده می کنند , قرار خواهد گرفت.

البته فرض این پژوهش همکاری شهروندان در این پروژه و پذیرش طولانی تر شدن مسیرشان به میزان 13 درصد و همچنین زمان انتظار 6 دقیقه ای برای رسیدن خودروی هوشمند به مسافر خود در مبدا می باشد. به علاوه اینکه نتایج این تحقیق تنها در مورد سفرهای شهریی که فقط  با خودروهای هوشمند انجام می شوند صادق بوده و در مورد سفرهایی که با سایر وسایل نقلیه و یا  ترکیب استفاده از این خودروها و وسایل نقلیه ی دیگر انجام می شود صادق نیست.

منبع

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا