محصولات الیاف کربنی برای تقویت کامپوزیت‌ها

شرکت هایدال کامپوزیت سولوشنز (Haydale Composite Solutions) اعلام کرد که سه محصول گرافنی جدید برای تقویت کامپوزیت‌ها آماده عرضه به بازار دارد. این محصولات با همکاری شرکت اس‌اچ‌دی کامپوزیت متریالز (SHD Composite Materials) تولید شده که در واقع نوعی الیاف کربنی تقویت شده با گرافن است که معمولا برای بهبود کیفیت کامپوزیت‌ها به آنها اضافه می‌شود. در این الیاف از رزین‌های اپوکسی شرکت هونتسمن ادونس متریالز (Huntsman Advanced Material) استفاده شده‌است.
این محصولات با همکاری SHD و HCS تولید می‌شوند که عبارتند از:
• الیاف کربنی حاوی رزین که برای تقویت کامپوزیت‌ها به کار می‌رود؛
• الیافی که موجب پخته شدن سریع‌تر کامپوزیت‌ها در کوره می‌شود؛
• الیافی که امکان کار در دمای بالا را فراهم کرده و طول عمر کامپوزیت را افزایش می‌دهد.
انگیزه اصلی از توسعه این محصولات، افزایش مقاومت و کیفیت کامپوزیت‌ها است که این کار با استفاده از نانومواد گرافنی انجام می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که با استفاده از این فناوری، محققان بتوانند ساختارهای اپوکسی تقویت شده با الیاف کربنی سبک‌تر و کاراتر طراحی کنند. از این فناوری می‌توان در حوزه‌های مختلف نظیر هوافضا، خودروسازی، کالاهای ورزشی نظیر دوچرخه، چوب اسکی، قایق مسابقه‌ای و چوب ماهی‌گیری استفاده کرد.
توسعه الیاف با قابلیت کار در دمای بالا برای ساخت ابزارهای مختلف بسیار اهمیت دارد ابزارهایی که با وجود این فناوری عملکرد و استحکام بالاتری پیدا کرده و می‌توانند در برابر ترک خوردن مقاومت بهتری داشته باشند.
این مواد تقویت شده با گرافن، در حال حاضر در حال ارزیابی بوده و نمونه‌های اولیه مختلفی با استفاده از آن توسط شرکت‌های مختلف ساخته شده است.
به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو،حمایت فنی این پروژه توسط متخصصان SHD و HCS انجام شده و شرکت‌هایی که علاقه‌مند به استفاده از این محصولات باشند می‌توانند از این حمایت فنی برخوردار شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا