ساخت نخستین فرستنده رادیویی تمام دیجیتالی جهان

به گزارش ایسنا، فرستنده رادیویی جدید به نام Pizzicato، این کار را بدون استفاده از مدارهای رادیویی آنالوگ معمولی انجام می‌دهد.

 

تمامی مراحل تولید فرکانس رادیویی در این فناوری با استفاده از مجموعه‌ای از بیت‌های دیجیتالی انجام می‌شوند و از هیچ نوع فیلتر، مدار آنالوگ یا اجزای معمولی به کاررفته در فرستنده‌های رادیویی استفاده نمی‌شود.

 

فرستنده رادیویی تمام دیجیتالی ابداعی که توسط شرکت انگلیسی Cambridge Consultants ارائه شده، از دو مدار یکپارچه و یک آنتن ساخته شده و حوزه مخابره بی‌سیم را دستخوش تغییر می‌کند.

 

آزمایشات اولیه بر روی Pizzicato تمامی انتظارات دانشمندان را برآورده کرده است؛ این سامانه، اندازه مدارهای رادیویی را به سطوح میکروپردازنده کاهش داده و چنین موضوعی نوید استفاده‌های کارآمدتر از این فناوری در آینده را می‌دهد.

 

این سیستم ابداعی، قابلیت‌های فناوری‌های متعدد از ارتباطات بی‌سیم تلفن همراه تا ابزارهای مورد استفاده در پشتیبانی از اینترنت اشیا (IoT) را تا حد زیادی ارتقا می‌دهد.

 

هنوز درباره تاریخ عرضه این فرستنده رادیویی گزارشی مخابره نشده اما جزئیات آن به تازگی در کنگره جهانی تلفن همراه در بارسلونا ارائه شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا