شرکت نانودیمنشن فناوری چاپ سه بعدی به بازار عرضه کرده است

شرکت نانودیمنشن (Nano Dimension) در حوزه الکترونیک چاپی سه بعدی در جهان پیشرو است. این شرکت پتنتی در دفتر اختراعات امریکا (USPTO) به ثبت رسانده است که مربوط به چاپ سیم‌های محافظت شده روی بوردهای مدارچاپی (PCB) است.
این پتنت یک روش جدید و خلاقانه برای ساخت بوردهای مدار چاپی ارائه می‌کند که مصرف انرژی در بورد را کاهش می‌دهد. این فناوری برای صنعت مخابرات بسیار جالب توجه است.
صنعت مخابرات به روش‌های انتقال سریع داده نیاز دارد. در حال حاضر، سرعت انتقال بین 60 تا 100 گیگابایت است. در بوردهای فعلی، به دلیل متعدد بودن سیگنال‌ها، مشکلاتی به وجود می‌آید که در نهایت موجب کاهش سرعت می‌شود.
نانودیمنشن یک روش چاپ سه بعدی منحصر به فرد ارائه کرده است که با استفاده از آن می‌توان لایه‌های محافظ را به سیم‌های رسانا افزود و با این کار تولید سیم‌های روکش‌دار را در بوردهای مدار چاپی امکان‌پذیر کرد.
با این روش خلاقانه، می‌توان ابعاد بوردهای مدارچاپی را به حداقل رساند و سرعت انتقال داده‌ها را افزایش داد.
با استفاده از جوهرهای رسانا می‌توان این الگوها را روی سطح ایجاد کرد. این فناوری امکان ایجاد یک سیم بلند با مقاومت بسیار کم را فراهم می‌سازد. با این کار مقدار نشت جریان به حداقل می‌رسد؛ این کار همانند حالتی است که از یک کابل دارای محافظ استفاده می‌شود. با این روش چاپ سه بعدی می‌توان کابل‌های محافظ‌دار را داخل بورد قرار داد.
به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو،بوردهای با سرعت بالا برای صنعت مخابرات ضروری هستند و یکی از اجزاء اصلی در تجهیزات انتقال اطلاعات حجیم محسوب می‌شوند.
شرکت نانودیمنشن در سال 2012 تأسیس شده و روی توسعه سیستم‌های الکترونیک چاپ سه بعدی متمرکز است. این شرکت محصولات مختلفی نظیر جوهرهای سه بعدی، نرم‌افزار سه بعدی و نانومواد تولید کرده است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا