رونمائی از تازه های دنیای الکترونیک در شانگهای

چهارمین نمایشگاه بین المللی فناوری در کشور چین و به میزبانی شهر بندری شانگهای در حال برگزاری است . این نمایشگاه با حضور شرکت های پیشرو در فناوری های الکترونیکی در محل دائمی نمایشگاه ها و همایش های شانگهای در شرق کشور چین به معرفی جدیدترین دستاوردهای دنیای الکترونیک می پردازد .

برخی از مهمترین و پیشرفته ترین فناوری های ارائه شده در این نمایشگاه عبارتند از : کاوشگر ویژه زیر دریائی که قادر به نفوذ به عمیق ترین بخش های اقیانوس بوده و می تواند از آب و بستر این مناطق نمونه برداری کرده و تصاویر لازم را در اختیار دانشمندان قرار دهد. در بخش دیگر این نمایشگاه هواپیماهای تجسسی پیشرفته که به دانشمندان امکان بررسی و تصویر برداری دقیق از مناطق صعب العبور را می دهد  ارائه شده و همچنین قسمت ویژه ای نیز به معرفی روبات های مختلف مورد کاربرد در حوزه های مختلف صنعت ، هنر و زندگی روزمره انسان نمایش داده می شود .

بر اساس گزارش های رسمی اعلام شده در این رابطه ، شرکت ها و کمپانی های کوچک و بزرگی از سراسر دنیا در این رویداد مهم دنیای فناوری گرد هم امده تا آینده این صنعت را به تصویر بکشند. مراسم افتتاحیه نمایشگاه فوق الذکر در  روز بیست و یکم آپریل برابر با دوم اردیبهشت ماه آغاز به کار کرده و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است این نمایشگاه برای مدت سه روز کاری به فعالیت خود ادامه دهد . شایان ذکر است که استقبال بازدید کنندگان از غرفه های مختلف این نمایشگاه بیش از حد انتظار بوده و در روز نخست برپائی چهارمین نمایشگاه بین المللی فناوری شانگهای ؛ هزاران نفر از آن بازدید کردند. برخی از مهمترین و پیشرفته ترین فناوری های ارائه شده در این نمایشگاه عبارتند از : کاوشگر ویژه زیر دریائی که قادر به نفوذ به عمیق ترین بخش های اقیانوس بوده و می تواند از آب و بستر این مناطق نمونه برداری کرده و تصاویر لازم را در اختیار دانشمندان قرار دهد. در بخش دیگر این نمایشگاه هواپیماهای تجسسی پیشرفته که به دانشمندان امکان بررسی و تصویر برداری دقیق از مناطق صعب العبور را می دهد  ارائه شده و همچنین قسمت ویژه ای نیز به معرفی روبات های مختلف مورد کاربرد در حوزه های مختلف صنعت ، هنر و زندگی روزمره انسان نمایش داده می شود . از جمله روبات هائی که بسیار مورد توجه کارشناسان قرار گرفتند می توان به روبات خوشنویس ، روبات های رقصنده و روبات های تنظیم کننده نور محیطی که قادر به ایجاد رقص نور، هستند اشاره کرد . مراسم پایانی این نمایشگاه در روز بیست و سوم آپریل برابر با چهارم اردیبهشت ماه برگزار خوهد شد.

منبع:  news.xinhuanet

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا