کشف قدیمی ترین فسیل نخستینیان در آمریکای مرکزی

کشور پاناما در آمریکای مرکزی که به عنوان رابطی میان آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی شناخته می شود ،این کشور دارای باریک ترین نواره خشکی در آمریکای مرکزی بوده  و کانال پاناما قدمتی 3.5 میلیون ساله دارد . در بررسی های به عمل آمده در این منطقه مشخص شد فسیل یافت شده که متعلق به دندان میمون است قدیمی تر از زمان به وجود آمدن تنگه ذکر شده است. در حفاری های موسسه اسمیتسونیان در کشور پاناما که با هدف عریض کردن و گسترش تنگه صورت گرفته ، فسیل هایی به دست آمده که حاکی از حیات نخستینان در این منطقه در دورانی پیش از به وجود آمدن این کانال است .

در حفاری های موسسه اسمیتسونیان در کشور پاناما که با هدف عریض کردن و گسترش تنگه صورت گرفته ، فسیل هایی به دست آمده که حاکی از حیات نخستینان در این منطقه در دورانی پیش از به وجود آمدن این کانال است .

گفتنی است کارشناسان موسسه یاد شده در کنار تیمی متشکل از محققان دانشگاه فلوریدا و موزه تاریخ طبیعی نیو مکزیکو در این پروژه شرکت داشتند . کارلوس جارامیلو، محقق و از اعضای تیم پژوهشی  فوق الذکر در این خصوص گفت :هدف از پروژه فوق؛ گسترش کانال پاناما بوده که در نهایت با یافتن فسیل این میمون و شواهدی دیگر در همین خصوص ، مردم منطقه و به طور خاص کشور پاناما را از یافتن گنجی چنین گران بها شگفت زده کرده است  و در ادامه پژوهشگران تصمیم به نامگذاری این معبر به نام جانور یاد شده گرفتند .

پیش از این محققان گمان می کردند که میمون ها در عصر یخ بندان سیر تکاملی خود را گذرانده اند که این گونه خاص با مشخصاتی همانند میمون های سنجابی که به شکل گسترده ای در آمریکای مرکزی و جنوبی یافت می شود ، نظریه فوق را مردود کرد .

در پایان لازم به ذکر است که  شواهد کمی همانند فسیل یافت شده در اختیار محققان قرار داشته و دور جدید مطالعات فوق و کشف دندان این گونه خاص جانوری نیز خللی در نظر دانشمندان این حوزه مبنی برعدم مهاجرت حیوانات از آمریکای جنوبی به آمریکای شمالی ایجاد نخواهد کرد و تنها در آینده می توان به انتظار کشفی همانند آن چه در تنگه کشور پاناما روی داد   نشست و تحقیقات بیشتردر خصوص حرکت موجودات به مناطق شمالی را به آینده و کشفیات باستانی جدید موکول کرد .

منبع : UPI

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا