عینک اسکنر حرارتی برای اطفاء حریق

تصویر برداری حرارتی به دلیل کاربردهای بسیار زیادی که دارد در بین انسان ها و به خصوص برخی از مشاغل بسیار محبوب و کاربردی است. برای مثال آتش نشان ها با استفاده از عینک های حرارتی می توانند به راحتی جان بسیاری از افراد را نجات بدهند.

آنها با استفاده از این تکنولوژی به راحتی می توانند افراد گرفتار در آتش را از میان دودهای سنگین بازشناسی کنند و همچنین قبل از ورود به مکان های مشکوک از وجود یا نبود آتش در آنها اطمینان حاصل کنند.

اسکات سایت (Scott Sight) یک هدست تصویر برداری حرارتی است که عملیات نجات را برای آتش نشان ها آسان تر می کند. در این هدست دوربین حرارتی خاصی در یک ماسک استاندارد مخصوص آتش نشانی قرار داده شده است. علاوه بر این صفحه نمایش بسیار کوچکی نیز در ناحیه پایینی این ماسک و درست در زیر منطقه دید آتش نشان تعبیه شده است.

با این حال عملکرد هدست یاد شده دقیقا مانند دستگاه هایی مانند هولولنز و یا تکنولوژی واقعیت افزوده نیست زیرا کاربر همواره باید دید خود را بر روی صفحه نمایش و دنیای واقعی متمرکز سازد. با این حال شاید بتوان شبیه ترین سازه به این دستگاه را عینک های هوشمند گوگل دانست.

تصویر برداری حرارتی هم اکنون به عنوان جز اصلی ابزار کار آتش نشان ها در نظر گرفته می شود. آنها با استفاده از این تکنولوژی به راحتی می توانند افراد گرفتار در آتش را از میان دودهای سنگین بازشناسی کنند و همچنین قبل از ورود به مکان های مشکوک از وجود یا نبود آتش در آنها اطمینان حاصل کنند.

با این حال تا به امروز آتش نشان های یاد شده برای استفاده از این تکنولوژی مجبور به به کار گیری دوربین های حرارتی عادی بوده اند که مسلما دستان آنها را مشغول کرده و فرذایند نجات را سخت تر می کرد. واقعیت افزوده امروزه تکنولوژی تازه واردی است که به دنبال دستیابی به کاربردهای عملی است. هدست های اسکات نیز می تواند یکی از این کاربری های عملی مفید را برای تکنولوژی یاد شده به ارمغان بیاورد.

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا