دولت ها باید اینترنت امن برای کودکان ایجاد کنند

به گزارش ایرنا، نیزار زاکا، در همایش بین المللی فضای مجازی پاک در سالن همایش وزارت کشور با اعلام این مطلب افزود: عمده رگولاتوری ها با ایجاد فیلترینگ افراطی دسترسی به اینترنت را از حالت انتخاب خارج می کنند در حالی که باید میزان دسترسی کودکان و نوجوانان به اینترنت را مدیریت کنند.

وی اینترنت را گسترده ترین کتابخانه دیجیتال دنیا دانست و گفت: نمی توان اینترنت را از بخش آموزش جدا کرد زیرا اکنون بخش زیادی از آموزش مبتنی بر اینترنت است.

***وظیفه خانواده ها نظارت بر فعالیت کودکان در فضای مجازی است

زاکا وظیفه خانواده ها در قبال فعالیت کودکان در فضای مجازی را نظارت بر فعالیت های آن ها مانند فضای حقیقی دانست.

***ایجاد کمپین های گسترده برای ایجاد راهکارهای استفاده کودکان از اینترنت

دبیر کل اتحادیه فناوری اطلاعات و ارتباطات عرب در بخش دیگری از سخنانش از ایجاد کمپین های بین المللی و گسترده به منظور ایجاد راهکارهای ضروری برای استفاده کودکان از اینترنت خبر دادو گفت: این کمپین ها از شرکت های خصوصی و ارایه دهندگان اینترنت درخواست دارند تا برنامه های محافظت فضای مجازی را در اولویت محصولات تولیدی خود قرار دهند.

وی افزود: اکنون شرکت مک کافی (Macoffe) بسته محافظت از فضای مجازی ویژه خانواده ها تولید و در اختیار کاربران خود قرار داده است.

*** ایران نیز عضو تلاش های بین المللی برای ایجاد فضای مجازی پاک شود

دبیر کل اتحادیه فناوری اطلاعات و ارتباطات عرب همچنین خواست تا با توجه به عضویت ایران در صندوق کودکان ملل متحد (unicef)، کشور نیز عضو کمپین های بین المللی ایجاد فضای مجازی پاک شود .

وی همچنین پیشنهاد داد تا با تشکیل کمپین های اطلاع رسانی از طریق رسانه های عمومی سطح آگاهی خانواده ها درخصوص نحوه نظارت بر استفاده کودکان از فضای مجازی افزایش یابد.

به گفته زاکا فضای مجازی یک موتور پیشران فعالیت های اقتصادی محسوب می شود و نباید به آن به عنوان مانعی برای رشد فضای اقتصادی نگریست.

به گزارش ایرنا، همایش بین المللی فضای مجازی پاک امروز یکشنبه به مناسبت سومین سالگرد تاسیس شورای عالی فضای مجازی در سالن همایش های وزارت کشور برپا است این همایش عصر امروز به کار خود پایان داد.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا