مشکل اصلی در کشور مدیریت دانش است

 سردار محمد رضا نقدی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری در دانشگاه صنعتی شریف افزود:اگر مدیریت چرخه دانش در کشور حل نشود، حرکت علم آموزی و توسعه پژوهشی کشور با سرخوردگی و افت مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 3000 میلیارد تومان بودجه تحقیقات برای سال آینده کشور در نظر گرفته شده است، اظهار کرد:با توجه به ورود حجم قابل توجهی از افراد به مقطع تحصیلات تکمیلی و وجود پژوهشگاه و آزمایشگاه های مجهز درکشور متاسفانه از امکانات و وسایل آزمایشگاهی استفاده نمی شود و این امر نشات گرفته از مدیریت نادرست در این حوزه است و باید بسیج علمی ورود کند.

نقدی گفت: ارتقاء علمی بسیجیان و ایجاد رقابت علمی دربین آحاد مردم از رسالت های بسیج است و بسیج علمی و سازمان بسیج باید شور و نشاط و برنامه علمی ایجاد نماید تاسطح علمی مردم افزایش یابد.وی یاد آور شد: تمام دستاوردهای درجه یک علم وفناوری کشور از سوی بسیجیان فعال در کشور حاصل شده است به صورتی که اکنون شاهد پیشرفت های چشمگیری در حوزه دفاعی، نانو، هسته ای ، فضایی و دارویی هستیم که همه با نیروی جهادی کشور و با تفکربسیجی ایجاد شده است.

وی یادآور شد، در سال های نخست انقلاب خلاءهای کشور توسط نیروهای بسیجی شناسایی شد و با توکل برخدا توانستند در خلاءهای شناسایی شده متخصص گشته و جنگ تحمیلی را با پیروزی به پایان برساند. نقدی گفت:ما باید بسیج علمی را درصنعت وارد کنیم و بتوانیم پیوند میان پایان نامه های دانشگاهی را با صنعت ایجاد و محکم نماییم.

ادامه دارد…

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا