بازدید مجازی از تاریخ کهن – کوهستان المپ

دوازده خدای باستانی این کشور در این کوهستان به سر می بردند. قابل توجه است که بر اساس این افسانه ها کوهستان المپ هرگز توسط باد نمی لرزد و با باران خیس نمی شود و برف از بالای آن به پایین نمی ریزد. این کوه همیشه پوشیده از ابر در قلب مردم این سرزمین از احترام خاصی برخوردار است. افسانه های باستانی یونان می گویند که تنها خدایان هستند که قادرند به این کوهستان وارد شوند و انسان ها و افراد میرا هرگز نباید بر این خاک قدم گذارند.

کوهستان المپ با 52 قله که بلندترین آنها مایتیکاس با 2917 متر ارتفاع است، به عنوان بلندترین کوه های یونان و دومین کوهستان بلند کشورهای منطقه بالکان و یکی از بلندترین قله های اروپا به حساب می آید.  چهره فریبنده و باشکوه این کوهستان دارای نماهای متفاوت از صخره ها ، دره های ژرف، قله های بلند و جنگل های انبوه است که گردشگران و کوهنوردان را به سوی خود می خواند.

قابل توجه است که بالا رفتن از این کوه ها نیازی به تخصص کوهنوردی ندارد مگر در بخش های انتهایی و قله های بلند اسکالا و مایتیکاس که برای صعود از آن نیازمند مهارت های کوهنوردی و صخره نوردی است. سالانه نزدیک به ده هزار نفر از کوه های این کوهستان بالا می روند و رکورد بیشترین صعود در بین عموم مردم در اختیار قله اسکولیو است.

منطقه کوهستان المپ در سال 1935 میلادی به عنوان پارک ملی معرفی شد . این پارک ملی یکی از مهم ترین پارک های یونان بوده که از نظر گوناگونی جانوری ، تنوع گل و پوشش گیاهی بسیار غنی است. لازم به ذکر است که پارک ملی المپ جایگاه و زیستگاه گروهی از جانوران در حال انقراض و گونه هایی  از نادرترین پرندگان شکاری است.

از جمله مکان های شگفت انگیز و منظره های فوق العاده این کوهستان می توان به قله مایتیکاس اشاره کرد که به طور معمول پوشیده از مه بوده و بسیار دیدنی است. این بازدید به طور حتم یکی از ماندگارترین و استثنائی ترین لحظات زندگی را برای فرد رقم خواهد زد .

از جمله جاذبه های گردشگری این منطقه ، بازدید از روستاهای اطراف این کوهستان بوده به جهت حفظ کردن شکل و چهره قدیمی سنتی خود، بسیار جذاب و دیدنی هستند. این روستاها فرهنگ و سنت مردم بومی منطقه را به نمایش می گذارند که می تواند برای گردشگران شگفت انگیز باشد. بسیاری از محققان و پژوهشگران زمینه فرهنگی برای انجام تحقیقات خود به این روستاها سفر می کنند.

بررسی و گردش مجازی در کوهستان المپ یونان

بر خلاف افسانه‌ ها که معتقد بودند برای ورود به این کوه باید از دسته خدایان یونان بود امروزه می توان با استفاده از کامپیوتر به آسانی از این کوهستان مشهور دیدن کرد. برای ورود به دنیای کوهستان المپ کافیست آدرس http://www.olympusfd.gr/us/Default.asp  را در مرورگر وب خود وارد کرده تا به وب سایت رسمی آن وارد شوید.

در این سایت یک عکس در بخش بالایی دیده شده و در مرکز تصویر نیز اطلاعات اولیه ای درباره این کوه نوشته شده است ولی رابط اصلی دسترسی به اطلاعات سایت در سمت چپ و در یک ستون قرار گرفته اند که در قالب یک منو  قابل دسترسی است. در این منو به ترتیب از بالا به پایین می توان به موارد زیر دسترسی پیدا کرد:

  • گزینه ها: در این بخش دو زیر گروه دیده می شود که به ترتیب بازگشت به صفحه اصلی و دسترسی به نقشه سایت هستند.
  • آژانس مدیریتی: این بخش شامل سه زیر گروه بوده که شامل چهار چوب قوانین ، مسئولیت‌ ها و پروژه ها هستند و هر یک اطلاعات اصلی مربوط به موضوع خود را در اختیار کابر قرار خواهد داد.
  • پارک ملی المپ : در بخش پارک ملی المپ 7 زیر گروه وجود دارد که عبارت اند از:
  • اطلاعات اصلی: با ورود به این بخش اطلاعات اولیه و مفیدی از تاریخچه این کوهستان در اختیار کاربر قرار می گیرد.
  • گونه های گیاهی و جانوری: سایت در این بخش به تفکیک بررسی تنوع گونه های گیاهی و جانوری منحصر به فرد این منطقه پرداخته و اطلاعات مفیدی درباره آن منتشر کرده است .
  • قوانین و ممنوعیت ها: هر محل خاصی برای حفاظت از محیط اطراف آن، قوانین منحصر به فردی خواهد داشت و کوه المپ نیز از این قاعده پیروی کرده و قوانین مربوط به موارد ممنوعه در این کوهستان و پارک ملی را در این بخش از سایت شرح داده شده اند.
  • مسیرهای کوهستانی: در این بخش از سایت مسیرهای ویژه عبور از کوهستان به شما معرفی و پیشنهاد می شود.
  • مرکز امداد: سایت در این بخش  به معرفی نه مرکز امدادی واقع در این پارک ملی پرداخته و در کنار آن سطح امکانات و خدمات قابل ارائه توسط هر مرکز را نیز اعلام کرده است.
  • گالری تصاویر: در بخش گالری تصاویر ، عکس هایی بسیار زیبا و دلنشین از محیط طبیعی این پارک ملی و کوهستان المپ وجود دارد که برای مدتی بینندگان سایت را به خود سرگرم خواهد نمود.
  • نقشه ها: این بخش حاوی نقشه های دسترسی بیرونی و داخلی به این منطقه بوده که در اختیار کاربران قرار می گیرد.
  • منو گردشگری : این منو شامل موارد زیر است:
  • دهکده ها: کوهستان المپ از تعداد زیادی دهکده کوچک و سنتی برخوردار بوده که دیدن هر یک از آنها برای چردشگران جذابیت خواهد داشت. اطلاعات اصلی این دهکده ها در این بخش در اختیار کاربران سایت قرار خواهد گرفت.
  • دهکده های سنتی: همانگونه که پیش از ذکر شد، تعدادی از دهکده های یاد شده با روش سنتی اداره می شوند و به همین جهت در کانون توجه گردشگران قرار دارند، در این بخش اطلاعات مفیدی از نحوه زندگی سنتی و فرهنگ های مختلف اهالی این دهکده ها ثبت شده است.
  • بناهای مذهبی: پارک ملی المپ از تعدادی صومعه و بناهای مذهبی برخوردار بوده که اکثر آنها به عنوان یک اثر باستانی معرفی می شوند. در این بخش اطلاعات لازم در مورد این بناها در اختیار کاربران قرار می گیرد.
  • گردشگری جانبی: در این بخش از سایت پیشنهاداتی درباره سایر جاذبه های گردشگری یونان ارائه می شود.
  • غذا: اهالی این منطقه دارای غذاهای سنتی مخصوص خود هستند که در این بخش می توان اطلاعات لازم را در آن زمینه به دست آورد. این بخش خوشمزه! از سایت یکی از پربازدید ترین بخش های آن محسوب می شود.
  • رخدادهای فرهنگی: قابل توجه است که در پارک ملی المپ در زمان های مختلف، مراسم و یا رخدادهای فرهنگی خاصی برگزار می شود که می توان این اطلاعات را در این بخش به دست آورده و از آنها آگاه شد.
  • امکانات اقامتی: هر مکان توریستی از امکانات اقامتی خاص خود برخوردار است که می توان اطلاعات لازم در این زمینه را  در این بخش جستجو کرد. وب سایت این پارک ملی شرایط پیش رو جهت اقامت و گزینه های مورد لازم را به کاربران معرفی می کند.

در پایان نیز برای دستیابی و تماشای آلبوم بی نظیری از گونه های گیاهی این کوهستان و پارک ملی آن که شامل بیش از 27 گونه منحصر به فرد گیاهی بوده ، می توانید به آدرس الکترونیکی http://www.greekmountainflora.info/Olympos/Olympos Olympus.html مراجعه کنید و اطلاعات لازم را به دست آورید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا