ارتقاء مشارکت علمی و فرهنگی ایران و هند ضروری است

 علی اعظم خسروی سرپرست دانشجویان ایرانی مقیم هندوستان روز یکشنبه در مراسم پایانی همایش 'روابط علمی ایران و هند ، فرصت ها و چالش ها' که در شهر میسور برگزار شد، اظهار کرد:مسوولان علمی و فرهنگی ایران و هند باید در راستای افزایش هرچه بیشتر تبادلات فرهنگی و علمی دو کشور تلاش کنند.

وی از دانشجویان ایرانی خواست فعالیت های علمی و پژوهشی را به عنوان یکی از مهمترین اهداف تحصیلی خود در هندوستان قرار دهند .
رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران درشبه قاره گفت که درخشش دانشجویان ایرانی به عنوان نمایندگان ایران در این کشور باعث سرافرازی کشور خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت های علمی دانشجویان شهر میسور در سال گذشته، این شهر را یکی از نمونه های موفق علمی در بین دانشجویان هندوستان دانست و بر این نکته تاکید کرد که فضای مناسب آموزشی و تعامل سازنده ای که بین مسوولان دانشگاه میسور و دانشجویان ایرانی این شهر زمینه ساز بستر مناسبی برای علم اندوزی و حضور پر نشاط دانشجویان ایرانی در این دانشگاه است.

سرپرست دانشجویان ایرانی درشبه قاره هند گفت که شرکت دانشجویان در همایش های علمی مختلف زمینه تجربه اندوزی و افزایش مهارت های علمی و فرهنگی دانشجویان می شود و در زندگی علمی آنها تاثیر گذار است .

وی افزود:این رایزنی از حرکت های علمی دانشجویان شبه قاره در راستای پیشبرد اهداف سند چشم انداز حمایت می کند.خسروی در سخنان خود ضمن تاکید بر اهمیت همکاری دو کشور در سطح منطقه ای به لزوم گسترش همکاری های علمی دو کشور و حضور فعال تر دانشجویان ایرانی دانشگاه میسور تاکید کرد.

سید علی مطهری نیک دبیر انجمن اسلامی دانشجویان شهر میسور نیز در این همایش گفت:این همایش فرصت علمی بسیار مناسبی بود تا دانشجویان تجربیات و پژوهش های علمی خود را با دیگران در میان بگذارند و راهکارهایی برای ارتباط علمی بهتر بین دو کشور ارائه شود.

همایش بین المللی 'روابط علمی ایران و هند ، فرصت ها و چالش ها' با حضور دانشجویان ایرانی ،استادان و مسوولان نهادهای ایرانی به مدت سه روز در شهر میسور برگزار شد.در مدت برگزاری این همایش مقالات متعددی از سوی شرکت کنندگان ارائه شد و دانشجویان به طرح سوالات خود پرداختند.
در این همایش پژوهشگران و محققان ایرانی و هندی به بررسی فرصت ها،ظرفیت ها و موانع توسعه روابط علمی دو کشور پرداختند.این همایش به همت انجمن اسلامی دانشجویان و با همکاری بخش بین الملل دانشگاه میسور ، کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر حیدر آباد هندوستان و رایزنی علمی جمهوری اسلامی ایران در شبه قاره هند برگزار شد. در حال حاضر حدود شش هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاههای مختلف هندوستان مشغول به تحصیل هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا