چین برنامه ای برای ارسال انسان به ماه ندارد

کشور چین به عنوان سومین کشوری شناخته می شود که توانسته است پس از آمریکا و روسیه خود را به ماه برساند . این کشور در دهه اخیر پیشرفت های بسیاری در زمینه اکتشافات فضائی داشته و به تازگی ریاست سازمان فضائی این کشور اعلام کرد : " اگر چه در حال حاضر کشور چین دارای تکنولوژی ارسال فضانورد به سطح ماه است ، اما این کشور برنامه ای برای انجام این کار ندارد . "

این موضوع بر اساس سیاست های کلان چین در اکتشاف ماه عنوان شده و به همین دلیل  ژو جیان پینگ Zhou Jianping طراح ارشد پروژه اعزام انسان به فضا در کشور چین نیز در گفتگو با رسانه های خبری اعلام کرد : " با توجه به سطح تکنولوژی فعلی چین در حوزه اعزام انسان به فضا و پیشرفت های برنامه کاووش و اکتشاف ماه ، ما به راحتی قادر به اعزام انسان به ماه هستیم . "

این دانشمند ارشد چینی در ادامه تاکید می کند که علی رغم این موضوع ، در حال حاضر کشور وی برای اعزام فضانورد به سطح ماه برنامه ای ندارد .

ژو جیان پینگ همچنین یکی از اعضای کمیته ملی شورای کنفرانس ملی چین محسوب می شود   که عالی ترین شورای مشاوره سیاسی در این کشور به شمار می رود . وی در این زمینه اعلام کرد : چالش ها و آماده سازی های متعددی برای تحقق اعزام انسان به ماه وجود دارد . برای نمونه تحقق این موضوع نیازمند پژوهش های بیشتر و طراحی و ساخت راکت های فضاپیمای بزرگتری است . از سوی دیگر چین در صورت تصمیم به اعزام فضانورد به سطح ماه ، باید فضاپیماهای پیشرفته تری را طراحی کند .

فضاپیمای Chang'e-3 ، نخستین فضاپیمای چینی است که به ماه رسید و نخستین ماهنورد ساخته شده توسط چین نیز ر ام دارد . این فضاپیما و ماهنورد فوق ، در سال 2013 به ماموریت خود اعزام شده و نام چین را به عنوان سومین کشوری که موفق به دسترسی به ماه شد ، در تاریخ ثبت کردند . لازم به ذکر است که کشور چین نخستین کشور آسیائی است که موفق به اجرای این پروژه شده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا