بودجه 20 میلیون دلاری گوگل برای معلولین

سازمان سلامت جهانی تخمین زده است که در سراسر جهان نزدیک به 1 میلیارد انسان با انواع مختلف از کار افتادگی دست به گریبان هستند. حال بخش ویژه ای از شرکت گوگل یعنی واحد اقدامات بشر دوستانه این شرکت که GOOGLE.ORG نام دارد برای رفع این مشکل دست به کار شده است.

شرکت گوگل اعلام کرده است که برنامه ای که در این پروژه موفق به کسب رتبه نخست شود از جایزه ای بالاتر از 1 میلیون دلار بهره مند خواهد شد

این بخش از این غول فناوری متعهد شده است که رقم 20 میلیون دلار را در قالب 29 برنامه کاری مربوط به فناوری های مناسب برای افراد دارای از کارافتادگی هزینه کند به این ترتیب می توان گفت که هر یک از این برنامه ها رقمی نزدیک به 750 هزار دلار را دریافت خواهند کرد.

البته شرکت گوگل اعلام کرده است که برنامه ای که در این پروژه موفق به کسب رتبه نخست شود از جایزه ای بالاتر از 1 میلیون دلار بهره مند خواهد شد. شایان ذکر است که این برنامه ها در قالب 5 طبقه بندی اصلی از کار افتادگی اعمال خواهند شد که این بخش ها شامل از کار افتادگی شنوایی، از کار افتادگی حرکتی، از کار افتادگی بینایی، از کارفتادگی ارتباطی و در نهایت از کارافتادگی شناختی خواهند بود.

در ادامه می توانید کلیپ ویدیویی ارائه شده توسط گوگل برای این برنامه را مشاهده کنید.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا