ضرورت توجه به توانمندی شرکت های دانش بنیان درحمل و نقل شهری

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، دکتر سورنا ستاری امروز با حضور در سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، با بیان اینکه زمینه گسترده ای برای ایجاد کسب و کار در حوزه حمل و نقل و ترافیکی وجود دارد که می تواند زمینه ساز حل مشکلات باشد افزود:حضور شرکت های خصوصی در حوزه مدیریت حمل و نقل ضروری است و باید از توانایی شرکت های دانش بنیان و خصوصی در این حوزه استفاده شود.

وی بابیان اینکه شرکت های فعال دراین حوزه با دانش بنیان شدن می توانند از تسهیلات قانون حمایت از این شرکت ها بهره مند شوند،اظهارکرد: این ظرفیت وجود دارد که خود سازمان حمل و نقل ترافیک به عنوان یکی از کارگزاران ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت های دانش بنیان این حوزه، تشخیص دهد کدام شرکت ها می توانند وارد عرصه دانش بنیان شده و از تسهیلات استفاده کنند.

ستاری با تاکید برضرورت توجه به بخش خصوصی درحوزه حمل ونقل ومدیریت شهری افزود: باید نقش بخش خصوصی در این حوزه را جدی بگیریم، بخش خصوصی علاوه بر ورود به بازارهای اصلی داخل کشور، به بازارهای خارجی نیز ورود پیدا کرده است، بخش خصوصی می تواند در حل بسیاری از مشکلات اساسی این حوزه اثرگذار باشد. 

وی با اشاره به آمادگی معاونت علمی برای حمایت از طرح ها کلان در حوزه مدیریت شهری و حمل و نقل، ادامه داد: تعریف طرح های کلان در این حوزه ضروری است و به طور کامل آمادگی داریم از طرح های کلان این حوزه حمایت کنیم تا با بهره مندی از تسهیلات و کاهش ریسک، سریع تر به نتیجه برسند.

معاون علمی وفناوری رییس جمهوربا بیان اینکه بستر ایجاد شده درحمل و نقل و ترافیک کشور دارای ظرفیت بالایی برای پیاده سازی ایده های نواورانه است، بر ضرورت تعریف پروژه های پایلوت نرم افزاری و سخت افزای تاکید کرد و افزود: فعالیت های این مجموعه شایسته تقدیر است و ظرفیت بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف دارد که می بایست با حمایت از بخش خصوی مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر ستاری و همراهان ضمن بازدید از بخشی از دستاوردهای فناورانه حوزه کنترل ترافیک و مدیریت شهری، با حضور در مرکز کنترل ترافیک از دستاوردهای بومی این حوزه بازدید کرد.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا