اجرای طرح‌های اقتصاد دانش‌بنیان

دکتر شهرام لک در گفت‌و‌گو با ایسنا، با بیان این مطلب به تبیین نقش این دانشگاه در حوزه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان پرداخت و اظهار کرد: طرح پرورش ماهیان گرمابی ارگانیک، طرح نیروگاه‌های مولد مقیاس کوچک برای تولید هم‌زمان برق و حرارت، راه‌اندازی کلینیک مشاوره و روانشناختی و طرح مشترک با واحد شادگان با عنوان "فرآوری محصولات خرما" از مهم‌ترین طرح‌های دانش‌بنیان در حال انجام دانشگاه هستند.

وی در خصوص مراحل پیشرفت برخی از این طرح‌ها گفت: طرح نیروگاه‌های مولد مقیاس کوچک نیاز به فضا و سرمایه‌گذاری دارد؛ همچنین برای اجرای طرح فرآوری محصولات خرما یک قطعه زمین در شادگان خریداری شده است و در طرح پرورش ماهیان گرمابی نیز در حال اخذ مجوز خرید زمین برای پرورش ماهی هستیم.

ریس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: تاکنون سعی شده است با ایجاد امکانات مناسب در آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و مزارع آموزشی شرایط بهتری را برای فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی دانشجویان فراهم کنیم؛ همچنین عقد تفاهم‌نامه‌های مختلف با بخش‌های صنعتی مانند سازمان آب و برق خوزستان، شرکت نفت و حفاری در برنامه بوده است تا دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه بتوانند در این حوزه‌ها فعالیت کنند.

لک همچنین با بیان این‌که اخذ مجوز تأسیس دانشکده علوم پایه در واحد اهواز در حال پیگیری و اخذ تأیید نهایی است، تصریح کرد: در حال حا‌ضر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز دارای پنج دانشکده علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، اقتصاد و پرستاری و مامایی با حدود 30 هزار دانشجو و 34 رشته مقطع دکتری، 27 رشته کارشناسی پیوسته، 15 رشته کارشناسی ناپیوسته و 15 رشته کاردانی به‌عنوان یک واحد جامع در حال فعالیت است.

وی با اشاره به این‌که در حوزه فضاهای فیزیکی با کمبود فضای آموزشی در این دانشگاه مواجه‌ هستیم، گفت: با توجه به این موضوع احداث یک ساختمان آموزشی‌اداری با مساحت 10 هزار مترمربع در دستور کار قرار دارد که امیدواریم این پروژه طی دو سال آینده به بهره‌برداری برسد و با بهره‌برداری از آن مشکلات کمبود فضای فیزیکی رفع شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در خصوص فعالیت‌های پژوهشی در این دانشگاه، افزود: 6 هسته پژوهشی در دانشگاه در حال فعالیت هستند؛ دو مرکز تحقیقاتی شیلات و مهندسی سطح پیشرفته مواد و نانومواد نیز مصوب شده‌اند.

لک در پایان تصریح کرد: در سال 94 قرارداد برون‌دانشگاهی به ارزش 13 میلیارد ریال با شرکت ملی حفاری منعقد شد که این قرارداد از لحاظ مبلغ بزرگترین قرارداد برون‌دانشگاهی در تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا