رونمایی از دستگاه تولید نانوپوشش‌‌های ضدسیال

یوروپلاسما (Europlasma) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه فناوری پلاسمای تحت فشار کم است. این شرکت فناوری نانوپوشش‌دهی جدید خود را با نام تجاری Nanofics® در نمایشگاه CES2015 معرفی کرد. Nanofics® براساس فناوری‌ای ساخته شده که پیش از این توسط مشتریان مختلفی در سراسر جهان استفاده می‌شده است. با توجه به نظرات گرفته شده از مشتریان در صنایع مختلف نظیر نساجی، فیلتراسیون و پزشکی، این فناوری توسعه یافته و با نام Nanofics® به بازار عرضه شده است. فناوری مورد استفاده در این دستگاه که نام آن از عبارت «عامل‌دار کردن در مقیاس نانو» گرفته شده، به صورت پتنتی به ثبت رسیده و اولین بار در سال 1996 در مقیاس صنعت به کار گرفته شد.

Nanofics120® یک دستگاه تولید نانوپوشش‌های آبگریز است که محصولات ساخته شده با آن زاویه تماس 120 درجه براساس استاندارد ASTM D5964 ایجاد می‌کند. این محصولات خاصیت روغن‌گریزی نیز دارند به طوری که درجه روغن‌گریزی آن‌ها براساس استاندارد ISO 14491 برابر 8 است. این نانوپوشش‌ها با استفاده از نوعی فلوروپلیمری با استفاده از فناوری پلاسمای تحت فشار پایین ساخته می‌شوند.
این نانوپوشش‌های سیال‌گریز برای استفاده در تلفن‌های همراه و ادوات الکترونیکی پوشیدنی مناسب هستند. این نانوپوشش‌ها در برابر آب، اسید یا نمک از مقاومت بالایی برخوردارند. از سوی دیگر این نانوپوشش‌ها شفاف هستند و در نتیجه اثر منفی روی ظاهر تجهیزات و ادوات نمی‌گذارند.
پیتر مارتنز، مدیر فروش شرکت یوروپلاسما، می‌گوید: « فناوری Nanofics120® برای ایجاد پوششی مقاوم در برابر خوردگی در محلول نمکی تا حداقل 48 ساعت، به کار می‌رود. ما به صورت منفرد با یک شرکت برای بهبود کیفیت محصولات‌مان گفتگو نمی‌کنیم بلکه از تمامی مشتریان خود برای گرفتن نظرات و راهکار مناسب به منظور توسعه محصولات‌مان نظرسنجی می‌کنیم.»
به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، طی سال‌های اخیر تقاضا برای خرید سیستم‌های Nanofics® رو به افزایش بوده به طوری که تولیدکنندگانی از بخش‌های مختلف صنعت الکترونیک نظیر تولید هدفن، ساعت، بلوتوث و تلفن‌های هوشمند برای خرید این فناوری اقدام کرده‌اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا