استفاده از عینک گوگل در جراحی قلب

پزشکان ایتالیائی در ماه های گذشته به عنوان پیشگامان جامعه پزشکی در استفاده از تکنولوژی های روز دنیا جهت عمل های جراحی شناخته شده اند . یکی از این موارد ، استفاده از عینک های گوگل است . بر اساس گزارش های منتشر شده در روز گذشته پزشکان شهر تورین در کشور ایتالیا برای نخستین بار در تاریخ جراحی قلب ، از عینک های گوگل استفاده کرده اند . این عمل جراحی در بیمارستان شهر مولینته Molinette Hospital کشور ایتالیا انجام شد .

در این عمل جراحی که به صورت کاملا موفقیت امیز انجام شد ، پزشکان موفق به تعویض دریچه آئورت بیماری شدند که از مشکلات قلبی رنج می برد . این بیمار ، 70 سال سن داشته و نام سرپرست این تیم جراحی نیز پرفسور مائورو رینالدی Mauro Rinaldi از اساتید دانشگاه تورین بود .

گفتنی است چندی پیش در اخبار آمده بود که برای نخستین بار در تاریخ علم پزشکی ، دو پزشک ایتالیائی از ابتکاری جدید به منظور بهره برداری از تکنولوژی های روز دنیا در عمل جراحی ، بهره بردند . به گزارش خبرگزاری ایتالیا ، دو پزشک جراح در شهر فلورانس ایتالیا از عینک های هوشمند  گوگل برای انجام عمل جراحی استفاده کردند . این عمل جراحی که به منظور پیوند کبد انجام می شد و جز جراحی های دشوار و حساس پزشکی محسوب می شود ، در بیمارستان تخصصی Careggi شهر فلورانس از منطقه توسکانی ایتالیا با موفقیت به پایان رسید .

بر اساس گزارش های خبری ، این نخستین بار بود که جراحان در حین عمل جراحی خود از عینک های هوشمند گوگل استفاده می کنند و به گفته کارشناسان ، این ابزار های دیجیتال هوشمند که بدون نیاز به استفاده از دست می توان به آن ها فرمان داد ، به پزشکان و جراحان در حین عمل جراحی این امکان را می دهد که دستورات و نکات لازم را به یکدیگر منتقل کرده و همزمان تصویر آن چه در نظر دارند را نیز دریافت کنند . این تکنولوژی علاوه بر اینکه امکان خطاهای انسانی را کاهش می دهد ،  باعث کوتاه تر شدن زمان جراحی نیز می شود .

از سوی دیگر استفاده از این تکنولوژی دارای مزایای متعدد دیگری است که می تواند در درمان پس از عمل جراحی بسیار سودمند باشد زیرا با استفاده از این تکنولوژی ، تمامی مراحل جراحی و اقدامات انجام گرفته در این عمل را از دریچه چشم جراح ثبت می شود که این موضوع می تواند در درمان بعدی بیمار مورد استفاده قرار گرفته و از سوی دیگر می توان از این تصاویر برای اهداف آموزشی و بالا بردن تجربه دانشجویان و جراحان جوان استفاده کرد .

این عمل جراحی با حمایت و پشتیبانی مالی و سازمان انتقال عضو . انجمن اهدای اعضای توسکانی صورت گرفت .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا