این ویتامین از قلب شما حفاظت می کند

تیمی از از پژوهشگران موسسه پزشکی مرکز قلب اینترمانتین در حال بررسی ارتباط سطح سلامت قلب و عروق و میزان ویتامین D موجود در بدن انسان هستند.

سطوح پایین ویتامین D کل بدن و جذب پایین ویتامین D، با ضعف عمومی قلب و عروق همراه است.

دکتر هایدی می سرپرست این تیم پژوهشی درباره موضوع فوق اعلام کرد: مطالعات ما نشان می دهد که سطوح پایین ویتامین D کل بدن و جذب پایین ویتامین D، با ضعف عمومی قلب و عروق همراه است. گفتنی است این مطالعه 4 هزار و 200 شرکت کننده بین سنین 52 و 76 سال را مورد بررسی قرار داد. در این میان یک چهارم از شرکت کنندگان دچار امراض دیابتی و 70 درصد به بیماری عروق کرونر مبتلا بودند. پژوهشگران در این تحقیق انواع مختلفی از ویتامین D را مورد بررسی قرار داده و دریافتند که اندازه گیری ویتامین D موجود در بدن و ویتامین D جذبی، دقیق ترین مورد در پیش بینی وقایع مضر قلبی و عروقی است. دکتر می  در این باره گفت: این پژوهش اولین تحقیقی است که ارتباط متابولیت های ویتامین D را با حوادث قلبی عروقی ارزیابی کرده و ما بر اساس آن دریافتیم بررسی ویتامین D  قابل استفاده می تواند به معنای تفاوت در مقدار ویتامین D تجویز شده برای فرد باشد.

گفتنی است این مطالعه به نتایج حاصل از چندین مطالعه مختلف دیگر از جمله برخی انجام شده در مرکز بهداشت و درمان اینترمانتین تعمیم یافته است ، اما محققان انجام مطالعات بیشتر را بر روی نژاد غیر قفقازی توصیه می کنند زیرا تحقیقات گذشته نشان می دهد متابولیت ویتامین D تحت تاثیر نژاد قفقازی و غیر قفقازی متفاوت است.

به اعتقاد کارشناسان ویتامین D یکی از مهم ترین مواد مغذی مورد نیاز بدن ما است و متاسفانه  در اغلب موارد این ویتامین مهم یکی از نادیده گرفته شده ترین ویتامین ها در برنامه غذائی و سبک زندگی افراد محسوب می شود.

با توجه به بررسی های اخیر که توسط آزمایشگاه تشخیص بیماریهای SRL در ایالات متحده آمریکا  انجام شده، مشخص شد که کمبود ویتامین D در 69 درصد از جمعیت این کشور شایع است. دکتر بی آر داس، رئیس مرکز تحقیق و نوآوری و استاد آسیب شناسی مولکولی و خدمات پژوهشی- بالینی، کمپانی SRL  در این رابطه گفت: بر اساس پژوهش های انجام شده مشخص شد طیف وسیعی از افراد جامعه به کمبود ویتامین D دچار هستند.

شرح کامل این پژوهش ها و نتایج به دست آمده از آن در  جلسات علمی سال ۲۰۱۶ در کالج آمریکایی قلب و عروق در شیکاگو ارائه شده است .

منبع : thehealthsite

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا