آغاز فروش دستهای بیونیکی ارزان قیمت

حدود دو سال پیش بود که یکی از شرکتهای پیش رو و البته تازه کار در زمینه تولید سیستم های روباتیکی با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی از تولید دست روباتیکی به این روش، آن هم با قیمتی اندک خبر داد. در آن زمان تصور نمی شد که کار تولید چنین اندامهای مصنوعی به سرعت وارد مرحله تولید انبوه شود اما حالا این اتفاق روی داده است.

شرکت Youbionic در سال 2014 از دست بیونیکی خود رونمایی کرد و حالا سخت مشغول دریافت سفارشات ساخت آن است.

فدریکو سیکارس، بنیانگذار شرکت Youbionic امیدوار است که تابستان امسال کار تحویل دستهای سفارش گرفته را نهایی کند.

نکته مهم در خصوص این فناوری به قیمت و کارایی آن مربوط می شود. درحالی که نمونه دستهای بیونیکی موجود در بازار با قیمتهای قابل توجهی درحدود 12 هزار دلار ارایه می شود، این دست جدید با قیمتی درحدود 1200 دلار به فروش می رسد که این می تواند نویدبخش بازگشت به زندگی عادی برای معلولانی باشد که از ناحیه دست دچار قطع عضو هستند.

مهمترین ویژگی این نوآوری مربوط به قیمت کم و کارایی بالای آن می شود

سیکارس اعلام کرده که طی دو سال گذشته آزمایشات فنی زیادی بر روی این محصول جدید انجام شده و حتی این دست را پس از به روزرسانی های متعدد توسط خود و سایر افراد معلول مورد آزمایش قرار داده است.

عملکرد این محصول فناورانه از طریق انقباضات ماهیچه ای صورت می گیرد. در نتیجه تمام افرادی که در قسمت دست دچار معلولیت شده اند می توانند از آن استفاده کنند.

این دست بیونیکی با استفاده از پردازشگر منبع باز Arduino عمل می کند و به فرد استفاده کننده قابلیتهایی نظیر برداشتن اشیا و اشاره کردن به اطراف را می دهد.

مترجم : مهدی پیرگزی

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا