پرتاب ماهواره نظامی مشترک ایتالیا و فرانسه

ماهواره Sicral-2 بوسیله راکت Ariane 5 به فضا پرتاب خواهد شد. تالس آلنیا اسپیس یک شرکت هوافضای فرانسوی-ایتالیایی است که این شرکت پس از این که گروه تالس مشارکت آلکاتل در سرمایه‌گذاری مشترک میان آلکاتل و فین‌مکانیکا، آلکاتل آلنیا اسپیس و تلسپادزیو را خریداری کرد تشکیل شد.

در حال حاضر این ماهواره در حال گذر از آزمایش‌های نهایی در مرکز فضایی گویان فرانسه است. Sicral 2 یکی از واحدهای سازنده اساسی در همکاری‌های دفاعی مشترک ایتالیا و فرانسه است. Sicral 2 یک ساختار فن‌آوری است که برای نیرومندسازی توانمندی‌های قابلیت‌های ارتباطات ماهواره‌ای نظامی طراحی شده است. این سیستم قبلh توسط ماهواره‌های Sicral 1 و Sicral 1B ایتالیا و سیستم سیراکوس در فرانسه ارائه شده است.

Sicral 2 به عنوان بخشی از توافقنامه مشترک بین دو کشور، یک برنامه مشترکی است که با بودجه وزارت‌های دفاع ایتالیا و فرانسه با سهام 68% و 32% اجرا می‌شود. همچنین این توافقنامه آژانس‌های فضایی دو کشور را شامل می‌شود و اخیرا این توافقنامه منجر به پرتاب یک ماهواره ارتباطی با کاربرد دوگانه موسوم به Athena-Fidus شده است. ماهواره Athena-Fidus به ارائه خدمات ارتباطی پهن‌-باند نظامی و حکومتی در باند Ka و EHFمی‌پردازد. عمر این ماهواره 15 سال و جِرمَش 3080 کیلوگرم بوده است. در فوریه 2010 میلادی آژانس فضایی فرانسه و تالس آلنیا اسپیس، قراردادی به ارزش بیش از 275 میلیون یورو برای ساخت ماهواره امضا کردند.

Sicral-2 با وزن 4360کیلوگرم و قدرت 7 کیلو وات میزبان ظرفیت ترابری UHF و SHF برای ماموریت ایتالیا و SHF برای ماموریت فرانسه است. قابل ذکر است تالس آلنیا اسپیس مسئول بخش فضایی، معماری بخش زمینی سیستم و توسعه کنترل ماموریت و مرکز ارتباطات بوده است. Telespazio نیز از دیگر شرکت‌های همکار در این پروژه است که در بخش زمینی، برای طراحی، تحقیق، یکپاچه‌سازی و مرحله تست در مرکز کنترل زمینی همکاری کرده است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا