ارائه خدمات ماهواره‌ای به هواپیمای خورشیدی

هواپیمای خورشیدی «سولار ایمپالس 2» هفتم ماه مارس به دور دنیا سفر خواهد کرد. سفر این هواپیمای خورشیدی از ابوظبی در امارات متحده عربی آغاز شده و ۵ ماه به طول خواهد انجامید. این هواپیما پس از ابوظبی به عمان و از آنجا نیز به هند، چین و ژاپن سفر خواهد کرد. این هواپیما بدون توقف به مدت ۵ روز اقیانوس آرام را طی خواهد کرد. در ادامه این سفر خلبانان این هواپیما در هاوایی فرود خواهند آمد. سولار ایمپالس دو سپس بر فراز اقیانوس اطلس پرواز کرده و در اروپا توقف خواهد کرد.این هواپیما در حین پرواز 550 ساعته خود در ۱۲ نقطه مختلف فرود خواهد آمد. آندره بورشبرگ و برتراند پیکارد هدایت این هواپیما در مسافتی به طول ۳۵ هزار کیلومتر را بر عهده خواهند گرفت.
اینتلست و ITC Global ، یه عنوان شرکای تخصصی این پروژه، تیم‌های پشتیبانی و تیم خدمه پرواز زمینی را قادر خواهد ساخت تا از هر نقطه‌‌ با هر فردی در جهان ارتباط برقرار کنند. شبکه ماهواره جهانی اینتلست، با استفاده از یک آنتن 1.8 متری، خدمات پخش برنامه، رسانه، ایمیل، تلفن، ارتباطات ویدئوی و داده‌ای را در طول پرواز 35 هزار کیلومتری ارائه خواهد داد.
به گفته رولاند لوس، مدیر عامل ارشد و مسئول اجراییITC Global: «ما ایده و ابتکار استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در هواپیمای خورشیدی ایمپالس را ارج می‌نهیم. با وجود تخصصی که در بازارهای انرژی داریم، در مورد چالش پرواز یک هواپیما در سراسر جهان و بدون سوخت، شگفت‌زده شده‌ایم و از اینکه شریک تخصصی این پروژه شده‌ایم بسیار مفتخریم.»

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا