نخستین جلسه کمیته علمی کنفرانس بین المللی وب اطلاعاتی تشکیل شد

سینا پرس: دکتر محمد جواد کارگر، عضو هیات علمی دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی و دبیر اجرایی این کنفرانس در گفت‌و‌گو با خبرنگارسینا پرس درباره این جلسه گفت: این جلسه با هدف تصویب محورهای اجرایی این کنفرانس تشکیل شد؛ در این جلسه 14 محور تحت عنوان« تحلیل رفتاری و شخصی سازی»، « رسانه و ارتباط شناسی وب»، « اقتصاد اینترنتی و مدل های کسب و کار»، « رایانش وب در کاربردهای همراه»، « امنیت و حریم خصوصی در وب»، « وب معنایی»، «تحلیل محیط های مجازی و شبکه های اجتماعی»، « سکوهای رایانش توزیعی، انبوه و ابری»، « وب کاوی»، « بازیابی وب تحلیل محتوا»، « سکوها و ابزارهای نرم افزاری وب»، « جامعه شناسی و اخلاقیات وب»، « ارزیابی کیفیت وب»، « تعامل انسان و رایانه» تصویب شد.

وی افزود: ما سعی کرده ایم با تعیین محورهای گسترده،موضوعات بین رشته ای را در این کنفرانس لحاظ کنیم تا افراد بیشتری جذب آن شوند مثلا صاحب نظران رشته ارتباطات می توانند در محور رسانه و ارتباط شناسی وب و محققانی که در حوزه اقتصاد و مالی کار کرده اند در زمینه اقتصاد اینترنتی یا روان شناسان در محور تحلیل رفتار و شخصی سازی یا جامعه شناسان در زمینه اخلاقیات محور شرکت کنند.

دبیر برگزاری این کنفرانس یاد آور شد: محورهای به روز و جذاب این کنفرانس از سایر کنفرانس های بین المللی دنیا الهام گرفته شده است . علاقمندان برای شرکت در این کنفرانس می توانند با شماره تلفن 44297583 تماس بگیرند یا به وب سایت IRANWEBCONF.IR مراجعه کنند.

کارگر تصریح کرد: در این کنفرانس آخرین مهلت ارسال مقالات نیز تصویب شد؛ بنابر تصویب اعضای این کمیته شرکت کنندگان می توانند تا 3 بهمن مقالات خود را ارسال کنند.اعلام نتایج داوری 15 اسفند و ارسال نسخه نهایی مقالات پذیرفته شده هم 24 اسفند تعیین شد.

وی اظهار کرد: هم اکنون 21 نفر به عنوان داور این کنفرانس بین المللی تعیین شده اند .قائدتا تعداد این داوران افزوده خواهد شد. از داوران خارج از کشور هم برای برگزاری این کنفرانس دعوت به عمل آورده ایم.

این عضو هیات علمی دانشگاه علم و فرهنگ گفت: از آنجایی که این کنفرانس در سطح بین المللی برگزاری می شود طبعا باید کیفیت مقالات خوب و با رعایت استانداردهای بین المللی باشد؛ مقالات ارایه شده باید از لحاظ ظاهری، ساختارمند باشند و موضوع مطرح شده آن هم جدید باشد. مطالب کلیشه ای و کپی شده در این کنفرانس بین المللی جایی ندارند.

وی افزود: متاسفانه هم اکنون کارهای زیادی در زمینه کنترل سرقت ادبی نشده است اما ما سعی کرده ایم به طور نیمه اتوماتیک محتوای مطالب ارایه شده را کنترل کنیم.

دکتر کامبیز بدیع، دانشیار و پژوهشگر مرکز تحقیقات مخابرات ایران نیز درباره اهمیت برگزاری چنین کنفرانسی به سینا پرس گفت: امروزه تعامل انسان و رایانه حرف اول در دنیا را می زند زیرا تمام اطلاعاتی که امروزه به صورت تجربه و مکتوب در وب در‌آمده، کیهان وب را تشکیل می دهند. کیهانی که پیچیدگی‌ها و سردرگمی های خاص خود را دارد و بزرگترین منبع اطلاعاتی در دنیا را تشکیل می دهد. در چنین شرایطی طبیعی است که انسان باید به دنبال سیاق ها و فورمت هایی برای رویارویی با کیهان پیچیده وب داشته باشد.

وی افزود: هم اکنون  توانمندی  مراکز پژوهشی، دانشگاهی و انجن های علمی و شرکت های خصوصی ما به لحاظ پردازش اطلاعات وب نسبت به سایر کشورها خیلی بالاست. ما رتبه خیلی خوبی در خاورمیانه را به خود اختصاص داده ایم اما برای رسیدن به جایگاه مطلوب در دنیا باید تلاش مضاعفی داشته باشیم.

وی عنوان کرد:قطعا برگزاری چنین کنفرانس هایی می تواند فضای مناسبی برای ارتقا سطح مسایل تحقیقی و توسعه ای فراهم کند.

وی اظهار کرد: این کنفرانس ازتجربه های قبلی زیادی  برخوردار نیست اما اگر همچنان استمرار یابد به دلیل ماهیت تخصصی ویژه و حرف های تازه اش می تواند به مرور زمان در طول سال های آینده به کنفرانسی ورزیده در سطح جهان تبدیل شود.   

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا