10 دانشگاه برتر اروپا معرفی شدند

بر اساس رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی تحصیلات عالی تایمز 2015-2016، بریتانیا میزبان هفت دانشگاه از 10 دانشگاه برتر قاره اروپاست.

این رتبه‌بندی عملکرد دانشگاه‌ها در سراسر اروپا را بر اساس پنج حوزه کلیدی ارزیابی می‌کند: آموزش، تحقیقات، ارجاع به مقاله، چشم‌انداز بین‌المللی و درآمد صنعتی.

سه دانشگاه انگلیسی صدر جدول را اشغال کرده‌اند و در این میان دانشگاه آکسفورد با کسب نمره کلی 94.2 بهترین دانشگاه اروپاست و پس از آن دانشگاه‌های کمبریج و امپریال کالج لندن قرار دارند.

علاوه بر دارابودن هفت دانشگاه برتر از میان 10 دانشگاه برتر اروپا، بریتانیا همچنین میزبان تقریبا یک چهارم 200 دانشگاه برتر اروپاست و 46 دانشگاه این کشور در میان این 200 قرار دارند.

آلمان نیز از لحاظ میزبانی بهترین دانشگاه‌ها با در اختیارداشتن 36 دانشگاه از میان 20 دانشگاه برتر اروپا در رده دوم جای دارد. دانشگاه‌های این کشور به دلیل محیط آموزشی نمره بالایی به دست آوردند و در این میان دانشگاه LMU Munich در مقایسه با مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن و دانشگاه ادینبرو نمره بالاتری کسب کرد.

بر اساس رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی تحصیلات عالی تایمز 2015-2016، بریتانیا میزبان هفت دانشگاه از 10 دانشگاه برتر قاره اروپاست.

کشورهای اسکاندیناوی نیز عملکرد خوبی داشته‌اند و موسسه کارولینسکای سوئد در میان 10 دانشگاه برتر اروپا جای گرفت و 11 نهاد سوئدی نیز در میان 200 موسسه برتر قرار دارد. فنلاند نیز در این رتبه بندی دارای شش دانشگاه برتر است.

دانشگاه‌های شرق و جنوب اروپا در مقایسه با نقاط دیگر این قاره نمره ضعیفی کسب کردند. پنج دانشگاه روسی در این رتبه بندی قرار دارند این در حالی است که از میان 100 دانشگاه برتر فقط یک دانشگاه روسی به نام دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو در رده هفتاد و نهم جای دارد. این موضوع روسیه را در مقایسه با جمعیت و درآمد ناخالص ملی این کشور در جایگاه ضعیفی قرار داده است.

اسپانیا نیز از این لحاظ و در مقایسه با درآمد ناخالص ملی آن، دومین کشور ضعیف به شمار می‌آید و فقط دارای پنج دانشگاه از میان 200 دانشگاه برتر اروپاست. بهترین دانشگاه اسپانیا یعنی دانشگاه خودمختار بارسلونا در رده هفتادم جای دارد.

نشریه تحصیلات عالی تایمز، 800 دانشگاه از 70 کشور اروپایی را لحاظ کرده است.

برای مشاهده این رتبه‌بندی اینجا را کلیک کنید.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. پس ای پی اف ال و دلفت چندم شدن؟؟؟یعنی این دوتا دانشگاه جزو ۱۰ تای اروپا نیستن؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا