پهپادی برای پرواز زیر آب

دانشمندان تیم تحقیقاتی دانشگاه جانز هاپکینز(Johns Hopkins) در پی تحقیقات خود موفق به ساخت پهپادی شده اند که می تواند ماه ها در زیر آب و خارج از دید بماند و سپس برای انجام وظیفه فراخوانده شده آماده شود.

این پهپاد به لطف بدنه کامپوزیتی خود که فشار را تا حد زیادی تحمل می کند، می تواند در اعماق بسیار زیاد آب غوطه ور باشد.

این پهباد می تواند پس از گذراندن مدت زمانی زیاد در زیر آب، پس از فراخوانده شدن برای انجام ماموریت خاصی به راحتی خود را به سطح آب رسانده و بر روی آن شناور شود. این تیم خلاقیت به کار رفته در این پهپاد را کراکنز (KRAKENS) نام گذاری کرده است. این سیستم با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی و ترکیب ان با چند تکنولوژی دیگر ساخته شده است.

این پهپاد  به لطف بدنه کامپوزیتی خود که فشار را تا حد زیادی تحمل می کند، می تواند در اعماق بسیار زیاد آب غوطه ور باشد. علاوه بر این، طراحان این پهپاد نیز قطعات و قسمت های بسیار حساس آن را در داخل یک محفظه فشار خشک قرار داده اند تا از آسیب رسادن به این بخش ها تا حد امکان جلوگیری شود. علاوه بر این بخش های بیرونی این سازه نیز با پوشش خاصی پوشانده شده است که از پهپاد یاد شده در برابر خاصیت خورندگی آب شور دریا محافظت می کند.

گفتنی است در این سازه از هیچ بخش فلزی استفاده نشده است به این ترتیب از زنگ زدگی نیز جلوگیری شده و وزن سازه نیز بسیار پایین آمده است. تمامی این فاکتور ها در کنار هم موجب ساخت چنین پهپاد بسیار کاربردی شده است که هم در تحقیقات علمی و هم ارتش می تواند جایگاه بسیار مناسبی را از آن خود کند.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا