شناسائی سریع فسیل ها به کمک این نرم افزار کاربردی

دانشجویان دانشگاه اوهایو به همراه محققان دانشگاه ایالتی سن خوزه و دانشگاه کانزاس ، با بررسی اطلاعات چهارصد و پنجاه هزار نمونه از اشیاء در موزه ها ،اقدام  به طراحی اطلسی دیجیتال در حوزه زندگی باستانی کرده اند .

این نرم افزار دیجیتالی بدون اتصال به اینترنت قابلیت شناسایی داده ها را داشته و راهنمایی کامل در این مورد محسوب می شود .  از اطلاعات موجود در این نرم افزار در خصوص سایت های حفاری به عنوان یک نرم افزار کار آمد در حوزه دیرینه شناسی و باستان شناسی یاد می شود .

بر اساس اطلاعات منتشر شده در این زمینه ، شناسایی مکان فسیل های یافت شده با رسم مقادیری همچون طول و عرض جغرافیایی دقیق برای فسیل های کشف شده به همراه ارائه نقشه ای دیجیتالی از طرف این سیستم جدید ممکن خواهد بود . در حال حاضر پایگاه داده های این برنامه تمرکز خود را بر سه دوره زمانی خاص معطوف کرده است ، اردویسین متعلق به چهارصد و چهل و چهار میلیون سال قبل تا چهارصد و هشتاد و پنج میلیون سال قبل ، دوره پنسیلوانیان دویست و نود و نه میلیون سال پیش تا سیصد و بیست و سه میلیون سال قبل و در پایان دوره نئوژن با قدمتی در حدود بیست وسه تا 2.6 میلیون سال قبل .

در این تحقیقات فسیل های اردویسین اغلب در دره اوهایو ، فسیل های پنسیلوانیا در کانزاس ، میسوری و اوکلاهما و در پایان فسیل های نئوژن که در مناطقی همچون فلوریدا و جنوب شرقی ایالات متحده قابل رویت هستند .

این نرم افزار دیجیتالی بدون اتصال به اینترنت قابلیت شناسایی داده ها را داشته و راهنمایی کامل در این مورد محسوب می شود .  از اطلاعات موجود در این نرم افزار در خصوص سایت های حفاری به عنوان یک نرم افزار کار آمد در حوزه دیرینه شناسی و باستان شناسی یاد می شود. در حال حاضر این نرم افزار با جزئیات بیش از هشتصد گونه باستانی مجهز بوده و به طور کامل توانایی ارزیابی آن ها را دارد که به گفته طراحان این نرم افزار 15 تا 20 گونه جدید به زودی به این مجموعه افزوده خواهد شد . در پایان گفتنی است که هزینه این پروژه توسط بنیاد ملی علوم تامین شده و نرم افزار ذکر شده به صورت رایگان در فروشگاه iTunes  در دسترس علاقه مندان خواهد بود .

منبع : UPI