تماشای جنگل آمازون از خانه

پارک ملی ایگوازو یکی از وسیع ترین پارک های جنپلی دنیا است و  مساحتی بیش 55 هزار هکتار این پارک ملی در آرژانتین و 170 هزار هکتار آن در برزیل قرار دارد و به عنوان بزرگ ترین پارک ملی بین این دو کشور و نیز جنوب آمریکا شناخته می شود.

پورتو ایگوازو نام شهری مرزی در شمال ایالت میسیونز و در شمال شرقی آرژانتین است که پنجمین شهر بزرگ این ایالت محسوب می شود. این شهر با پاراگوئه و برزیل هم مرز است. آب و هوای پورتو ایگوازو مرطوب و شرجی بوده و پر باران ترین ماه در این منطقه ماه نوامبر برابر با آبان ماه – آذر ماه است. میانگین دمای هوای این منطقه در تابستان 30 درجه و در زمستان 15 درجه است.

این پارک بزرگ ملی در سال 1934 میلادی ایجاد شده و آبشارهای ایگوازو که احاطه شده توسط جنگل استوایی این منطقه است از مهمترین جاذبه های گردشگری آن به حساب می آید. این منطقه حفاظت شده از آبشارهایی با بیش از 70 متر ارتفاع و هزار و 500 متر پهنا برخوردار است. این منطقه حفاظت شده محل زندگی یک هزار و صد گونه پرنده و پستاندار بزرگ و کوچک از جمله گوزن، سمور، پلنگ خالدار امریکایی، پلنگ راه راه امریکایی ، خوک خرطوم دراز مالایا ، مورچه خوار  و … است.

این پارک بزرگ ملی در سال 1934 میلادی ایجاد شده و آبشارهای ایگوازو که احاطه شده توسط جنگل استوایی این منطقه است از مهمترین جاذبه های گردشگری آن به حساب می آید. این منطقه حفاظت شده از آبشارهایی با بیش از 70 متر ارتفاع و هزار و 500 متر پهنا برخوردار است. این منطقه حفاظت شده محل زندگی یک هزار و صد گونه پرنده و پستاندار بزرگ و کوچک از جمله گوزن، سمور، پلنگ خالدار امریکایی، پلنگ راه راه امریکایی ، خوک خرطوم دراز مالایا ، مورچه خوار  و … است.

رودخانه ایگوازو دارای طولی برابر با هزار و 320 کیلومتر بوده که و بخشی از آن در داخل این پارک ملی قرار گرفته است. رودخانه ایگوازو در مسیر خود به رودخانه پروتو می رسد و در این بخش رودخانه به پهن ترین حالت خود در حدود هزار و 500 متر رسیده که کمی به سمت جنوب و سپس به سمت شمال تغییر جهت می دهد و شکل U به خود می گیرد و پس از آن این رودخانه به آبشار باشکوهی منتهی می شود که شکوه و زیبایی پارک ملی ایگوازو را دوچندان می کند.  

آبشار ایگوازا با ارتفاع 82 متر و عرض دو هزار و 700 متر، به عنوان پنجمین آبشار بلند دنیا شناخته شده و یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی برای ساکنان برزیل ، آرژانتین و همچنین برای گردشگران خارجی محسوب می شود. در فصل های بارندگی میزان آب این آبشار افزایش پیدا کرده و مقدار جریان آب آن سه برابر آبشار نیاگارا برآورد شده است.

ده نکته که در بازدید این پارک باید به خاطر داشته باشید:

  1. بازدید از مرکز تفسیر طبیعت آیویرا“Ivira Retá” Natural Interpretation Centre. : با بازدید نیم ساعت از این مرکز می توان اطلاعات بسیار مفید و متنوعی از حیات وحش و گونه های طبیعی موجود در این پارک ملی را دریافت کرد.  
  2. بازدید بخش های مختلف پارک  با قطار جنگل شناسی مجموعه : این قطار مسیر بسیار زیبایی را در بین جنگل و در کنار رودخانه طی کرده و در طول راه سه بار در ایستگاه های تعبیه شده در قلب جنگل توقف می کند و به بازدید کنندگان اجازه می دهد تا از قطار پیاده شده و خود را در قلب طبیعت وحشی حس کنند.
  3. بازدید از آبشار گلوی شیطان: این آبشار بسیار بزرگ و زیبا از اصلی ترین جاذبه های این پارک حیات وجش محسوب می شود و بازدید از آن تجربه ای وصف نشدنی از ترکیب زیبایی ، صدا و مناظر طبیعی را در بر خواهد داشت.
  4. پیاده روی در جاده سبز: جاده سبز گذرگاهی است که به عنوان یک مسیر جانبی پیشنهادی به سمت ایستگاه آبشارها می رود و بین 10 تا 15 دقیقه زمان می برد. در این جاده می توان پرنده های گوناگونی را به همراه برخی از سایر حیوانات بومی غیر مهاجم، در زیستگاه خود مشاهده کرد.
  5. قدم زدن در حاشیه مدار بالایی آبشارها:  با قدم زدن در حاشیه مدار بالایی آبشارها منظره ای بسیار زیبا از آبشار و رودخانه ایگوازو پیش روی بازدید کننده خواهد بود که با حداقل نیم ساعت زمان لحظاتی به یادماندنی ثبت خواهد شد.  
  6. قدم زدن در حاشیه مدار پائینی آبشارها: زاویه دید متفاوت از حاشیه مدار پائینی آبشارها می تواند تجربه جالبی را در بر داشته باشد.
  7. بازدید از جزیره سن مارتین: این جزیره در قلب رودخانه پارک ایگوازو قرار گرفته و مشرف به آبشارهای آن است و بی گمان بازدید از آن  خاطره ای فراموش نشدنی را رقم خواهد زد.
  8. قدم زدن در جاده ماکاکو: جاده ماکاکو یک جاده جنگلی به طول 3 کیلومتر در داخل پارک است که به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد تا به بخش های جنگلی پارک وارد شوند.
  9. تجربه غذا خوردن در رستوران لاسلوا : در این رستوران زیبا که در قلب طبیعت قرار گرفته ، می توان غذاهای بومی آرژانتینی را در کنار سایر غذاهای بین المللی تجربه کرد.
  10. قدم زدن در کنار آبشارها در زیر نور ماه: در پارک ایگوازو این امکان  وجود دارد که در زیر نور مهتاب به دیدن آبشار رفته و از فضای شاعرانه و زیبای آن استفاده کرد. در این محل رستورانی شبانه وجود دارد که می توان با خوردن شام لحظاتی رومانتیک و به یادماندنی را خاطره کرد.

 

این پارک ملی از ماه آوریل تا سپتامبر برابر با اواسط فروردین ماه تا نیمه نخست مهر ماه بین ساعت های 8:00 تا 18:00 و از ماه اکتبر تا مارس برابر با نیمه دوم مهرماه تا نیمه اول فرودین ماه از ساعت 7:30 تا 18:30 پذیرای گردشگران است.  لازم به توضیح است که این پارک برای پرداخت بلیط ورودی تنها پزوی آرژانتین را می پذیرد و اگر گردشگری با یک بلیط از پارک دیدن کرده و از آن خارج شده و روز بعد درخواست بازدید مجدد از این پارک را داشته باشد با داشتن بلیط قبلی ، بلیط برایش نیم بها حساب می شود.

بررسی سیستم گردشگری مجازی پارک ملی ایگوازو

سایت پارک ملی ایگوازو به تمام معنا یادآور حضور در طبیعت بوده و می تواند یک گشت و گذار مجازی خارق العاده را برای فرد مهیا سازد . شما می توانید از طریق ورود به این سایت از اتاق خود سفری شگفت انگیز به عمق طبیعت زیبای آمریکای جنوبی را تجربه کنید. کافیست آدرس http://www.iguazuargentina.com/english را در مرورگر خود وارد کرده تا به دنیای شگفت آور این پارک وارد شوید.

عکس شماره 1: صفحه اصلی

با ورود به صفحه اصلی که گالری تصاویر متحرک و موسیقی پس زمینه را در خود دارد، می توان به بخش های مختلف و متنوع سایت دسترسی پیدا کرد.

  1. گالری تصاویر متحرک که توسط آن می توان به تصاویر زیبایی از این پارک دسترسی پیدا کرد. در این زمان موسیقی بدون کلام بسیار زیبای آمریکای جنوبی شما را همراهی خواهد کرد. گالری تصاویر زیبای سایت هر چند ثانیه یک بار تصویر زیبایی را از این منطقه گردشگری و طبیعت لذت بخش برای شما به ارمغان خواهد آورد و مدت ها شما را محو خود نماید.
  2. در این صفحه با کلیلک بر بخش کوچک مشخص شده در تصویر می توان زبان سایت را تعیین کرد و از بین زبان های موجود در سایت یکی را انتخاب نمود. زبان اصلی سایت اسپانیولی است ولی شما با مراجعه به آدرس ارائه شده در ابتدای متن به طور خودکار وارد بدنه انگلیسی سایت خواهید شد.
  3. لینک اطلاعات آرژانتین از دیگر بخش های این سایت است که با کلیک کردن بر روی این لینک می توان به صفحه اطلاعات کشور آرژانتین ( موارد مربوط به پارک) وارد شده و به اطلاعات جذابی دسترسی پیدا کرد.
  4. یکی از جذاب ترین قابلیت های سایت، محیط سه بعدی آن است که در عکس شماره 2 به طور کامل معرفی خواهد شد.
  5. لینک های مربوط به پارک: این کادر لینک‌های مهمی از محیط‌های مختلف پارک را در اختیار دارد که با کلیک کردن بر روی هر یک از آنها می توان از دامنه گسترده ای از اطلاعات بهره مند شد.
  6. اخبار پارک: در این کادر اخبار مربوط به این پارک طبیعی با تیتری مختصر برای کاربران سایت به نمایش در خواهد آمد که در صورت علاقه به خبر با کلیک بر روی آن می توان به صفحه مجزای مربوط به آن خبر منتقل شد.
  7. اطلاعات اقامتی: در این کادر می توان به لینک اطلاعات اقامتی مربوط به این پارک دست پیدا کرد و در ادامه به طور کامل به آن خواهیم پرداخت.

عکس شماره 2: دید سه بعدی

در بخش دید سه بعدی به معنای واقعی معنای گردشگری مجازی را می توان حس کرد. در این بخش می توان به طور آزادانه در محیط مجازی زیبای پارک گردش کرده و از مناظر طبیعی زیبای آن لذت برد. پیشنهاد می شود در هنگام ورود به این بخش، مانیتور خود را به تلویزیون خانه متصل کرده تا حضور در محیط را بیشتر حس کنید ، با کلیک کردن بر روی تصویر و نگه داشتن کلیک چپ می توانید آزادانه در محیط سه بعدی حرکت کنید و در صورت کلیک نکردن بر روی تصویر نیز ، تصاویر با چرخشی آرام به طور خودکار برای شما به نمایش در می آید.

  1. وضعیت تصویر: در این بخش می توان تصویر را به طور، تمام صفحه، در آورده و حتی نمادهای کنترلی روی صفحه را نیز مخفی کرد تا تنها منظره طبیعت نمایش داده شود.
  2. تعیین زاویه دید: در این نقشه کوچک می توان از بین نقاط از پیش تعین شده زاویه دید کلی خود را تعیین کرد، به نحوی که با کلیک بر روی هر یک از نقاط ، مرکز دید به آن نقطه تغییر پبدا می کند.
  3. کنترل وضعیت تصویر: در این کادر می توان به دلخواه تصویر را با بزرگنمایی یا کوچکنمایی تنظیم کرد و موسیقی پس زمینه را قطع و وصل نموده و میزان صدای آن را تعیین کرد.

عکس شماره 3: اطلاعات اقامتی

این صفحه برای افرادی که قصد سفر به این مکان را دارند، یک گنجینه ارزشمند به حساب می‌آید و البته برای دیگران نیز جذابیت خاص خود را خواهد داشت.

  1. طبقه بندی اماکن اقامتی: در این کادر می توان هتل ها را که بر اساس کیفیت ( نوع هتل و تعداد ستاره هایش) طبقه بندی شده مشاهده کرد و به لیست هتل های موجود در طبقه بندی مورد نظر دست پیدا کرد.
  2. معرفی هتل ها: در این کادر تعدادی از هتل ها به عنوان نمونه برای کاربران سایت معرفی خواهد شد که البته شامل اطلاعات اولیه هتل است و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توان بر روی کادر مربوط به هتل مورد نظر کلیک کرد.
  3. اطلاعات رزرو هتل و پرواز: در این کادر می توان بر اساس بازه زمانی مورد نظر از اطلاعات پروازهایی که مبدا یا مقصدشان این منطقه است، استفاده کرد و برای رزرو بلیط یا هتل به صورت آنلاین اقدام نمود.

عکس شماره 4: نحوه دسترسی

این عکس در حقیقت لینک داخلی سایت به نرم افزار Google maps بوده که از طریق آن می توان به موقعیت مکانی دقیق این پارک و حتی جاده های منتهی به آن دسترسی پبدا کرد.

  1. تعیین نوع نقشه: در این بخش می توان از میان منابع نقشه، نوع نقشه را تعیین کرد که مثلا  نقشه راه ها باشد یا نقشه ماهواره ای.
  2. تعیین میزان یزرگنمایی: در این بخش می توان مقیاس نقشه خود را تا حد بسیار زیادی تغییر داد که در بالاترین حد بزرگنمایی جزئیات جاده مورد قابل مشاهده است.

عکس شماره 5: اطلاعات آبشار ها

در این صفحه می توان اطلاعات مربوط به آبشارهای مشهور این پارک را به طور کامل در اختیار داشت و اطلاعات و نکات جالبی را درباره هر آبشار و محل قرارگیری آن کسب کرد.

  1. لینک مشهورترین آبشار‌های پارک: در این کادر لیست مشهور ترین آبشارهای این پارک نمایش داده شده است که می توان با کلیک کردن بر روی نام هر یک از آنها به صفحه اطلاعات مختص به آن آبشار دست پیدا کرد.
  2. گالری تصاویر: در این گالری می توان تصاویر بی نظیری از آبشارهای پارک را که توسط عکاس های حرفه ای و با کیفیت بالا در شرایط آب وهوایی و زمانی مختلف تهیه شده ، مشاهده کرد.
  3. اطلاعات رزرو هتل و پرواز: در این کادر می توان به اطلاعات پروازهایی که مبدا یا مقصدشان این منطقه است، دست پیدا کرده و برای رزرو بلیط یا هتل به صورت آنلاین اقدام نمود.

عکس شماره 6:  معرفی پارک

در این صفحه اطلاعات جامعی از پارک وجود دارد که شامل تاریخچه، تنوع گونه های حیاتی، آثار منحصر به فرد و… است.

  1. لینک تنوع حیاتی: در این بخش می توان به گونه های مختلف جانوری و محیط های طبیعی این پارک دست پیدا کرده و با کلیک کردن بر روی هر یک از آنها به صفحه مختص آن منتقل شده و به اطلاعات بسیار گسترده ای آن دست پیدا کرد.
  2. معرفی پارک: در این کادر پارک به طور کامل معرفی می شود و اطلاعات قابل توجهی در اختیار کاربر قرار می گیرد و در آن نقشه رسمی پارک نیز قابل مشاهده است.
  3. گالری تصاویر: در این گالری می توان به تصاویر متنوعی از گونه های جانوری و پوشش گیاهی این پارک دست پیدا کرد.
  4. اطلاعات رزرو هتل و پرواز:  در این کادر نیز می توان به اطلاعات پروازهایی که مبدا یا مقصدشان این منطقه است، دست پیدا کرده و برای رزرو بلیط یا هتل به صورت آنلاین اقدام نمود. 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا