پرندگان شهری باهوش تر از هم نوعان دیگر خود هستند

 محققین در مطالعات خود دریافتند که ادامه حیات در شهر ها نیازمند هوش خاصی برای پرندگان است که این فاکتور در پرندگان ساکن شهرها قابل رویت است .

در همین راستا تیمی متشکل از محققان دانشگاه مک گیل به بررسی دانش محیطی در پرندگان پرداخته و در ادامه از پرندگان حومه باربادوس و هم چنین پرندگان ساکن شهر آزمون هایی به عمل آمد که در پایان مشخص شد پرندگان شهری استفاده بهتری از امکانات حداقلی اطراف خود را داشته و به طور کلی توانایی تطبیق پذیری بهتری نسبت به هم نوعان خود در مناطق دیگر دارند .

پرندگان شهری بیش از پرندگان ساکن روستاها و مناطق کم جمعیت تر به مسائل ایمنی و حفاظت از خود در برابر مشکلات محیطی عکس العمل نشان می دهند .

 انتخاب جزیره باربادوس از سوی پژوهشگران به دلیل توسعه شهری ویژه ای است  که به تازگی در این منطقه صورت گرفته و در مقابل مناطقی با طبیعتی دست نخورده و بکر نیز در این جزیره در دسترس دانشمندان قرار داشت که تقابل این دو فضا به این تحقیقات کمک شایانی کرد .

درادامه این بررسی ها پرندگان شهری آزمون های یادگیری را نیز بسیار بهتر از پرندگان حومه شهر پشت سر گذاشتند و صحت این مدعا را بیش از پیش تایید کردند .

ژان نیکلا اوده ، دانشجوی دکترا زیست شناسی دانشگاه مک گیل در این خصوص اضافه کرد که پرندگان شهری بیش از پرندگان ساکن روستاها و مناطق کم جمعیت تر به مسائل ایمنی و حفاظت از خود در برابر مشکلات محیطی عکس العمل نشان می دهند .

شرح کامل این مطالعات و نتایج به دست آمده از آن در مجله اکولوژی رفتاری JORNAL BEHAVIORAL ECOLOGY  منتشر شده و در اختیار پزوهشگران و علاقه مندان به این حوزه قرار دارد.

 

منبع : UPI

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا